اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پایان میزبانی قزاقستان از مذاکرات صلح سوریه

معاون وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد مذاکرات آستانه برای حل و فصل اوضاع سوریه در بیستمین نشست خود به پایان می‌رسد.

پایان میزبانی قزاقستان از مذاکرات صلح سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قنات تومیش» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد مذاکرات آستانه برای حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه در بیستمین نشست خود به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: حل تدریجی مشکلات سوریه در منطقه را می‌‌توان نشانه‌ای از اینکه روند آستانه با افتخار از عهده وظیفه خود برآمده است، بدانیم. پیشنهاد می‌کنیم که بیستمین نشست سوریه را به عنوان آخرین نشست در چارچوب روند آستانه به طور رسمی اعلام کنیم.

به گفته معاون وزیر قزاقستان، روند آستانه توانایی حفظ صلح را نشان داده است. امروز اوضاع در اطراف سوریه به شدت در حال تغییر است. یکی از این استدلال‌ها تمایل کشورهای عربی برای احیای روابط دیپلماتیک با دمشق است.

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه نیز به نوبه خود گفت که فرمت مذاکرات آستانه ادامه خواهد یافت، اما این نشست‌ها در آستانه برگزار نخواهد شد.

سال ۲۰۱۶، قزاقستان پیشنهاد داد تا پلتفرمی را در آستانه برای مذاکرات بین طرف‌های درگیر در سوریه سازماندهی کند. از ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۷، هفت نشست بین المللی در مورد حل و فصل سوریه در پایتخت قزاقستان برگزار شد که سپس آنها نام «فرمت آستانه» را بر آن گذاشتند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول