اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ساخت 48 هزار واحد مسکونی محرومان با مشارکت بنیاد مستضعفان

رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: این بنیاد تفاهم نامه های با سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن و کمیته امداد تفاهم نامه منعقد کرده که در قالب این تفاهم نامه مشارکت در ساخت ۴۸ هزار تدوین شد.

ساخت 48 هزار واحد مسکونی محرومان با مشارکت بنیاد مستضعفان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان ایلام، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور با حضور در شهرستان ملکشاهی از توابع استان ایلام افزود: در این تفاهم نامه مقرر شد با مشارکت بنیاد علوی ۱۰ هزار واحد برای مددجویان کمیته امداد، ۱۸ هزار واحد برای خانواده های دارای ۲ معلول یا بیشتر تحت حمایت بهزیستی و ۲۰ هزار واحد بنیاد مسکن برای محرومان غیر تحت پوشش ساخته شود که در ایلام روند ساخت و ساخت و اجرای این تفاهم نامه بالای ۸۰ درصد و بیشتر از متوسط کشوری است که تا نیمه دوم امسال این ۴۸ هزار واحد تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی در شهرستان ملکشاهی به عنوان یک مطالبه عمومی یک حرکت ارزنده با مشارکت بنیاد مستضعفان بود که برای اتمام پروژه ۴۵ میلیارد تومان دیگر مصوب شد.

رئیس بنیاد علوی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان تاکنون افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح های مختلف محرومیت زدایی هزینه کرده است و هم اکنون نیز برای تکمیل برخی طرح ها از جمله زمین های ورزش ۱۵ میلیارد تومان مصوب شد.

وی افزود: بنیاد علوی در همه استان های کشور یک منطقه هدف محرومیت زدایی، پیشرفت و آبادانی دارد اما در استان ایلام در حال حاضر ۲ منطقه هدف ملکشاهی و هلیلان دارد و استاندار ایلام خواستار افزودن شهرستان آبدانان برای محرومیت زدایی شد.

فتاح در مورد طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: بنیاد علوی برای احداث مسکن ملی یک هزار هکتار به دولت داد و در استان ایلام هم پنج هزار و ۵۰۰ فقره زمین به وسعت یک هزار و ۵۰۰ هکتار ملک به عنوان املاک شبه علوی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شد.

وی همچنین از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت کمک های موردی به مددجویان خبر داد که کمک هزینه در سریع ترین زمان ممکن واریز می شود.

رییس بنیاد مستضعفان در مورد اربعین هم یادآور شد: این بنیاد یک ایستگاه صلواتی بزرگ در سه راهی کارزان محل تردد اصلی زائران دارد و همچنین عمده آب زائران را بنیاد علوی تامین می کند و سال گذشته ۴۰ میلیون آب بطری برای زائران تامین شد و امسال به این مقدار افزوده می شود و با توجه به گرمای هوا و درخواست مسئولان استان جهت رفاه حال زائران و بهره مندی آنها از آب خنک این بنیاد کانکس های یخچال دار سیار در مرزهای مهران و زرباطیه جانمایی می کند.

فتاح در مورد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه هم گفت: پارسال ۳۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان این منطقه داده شد و امسال نیز ۶۰ میلیارد تومان دیگر وام قرض الحسنه مصوب شده است و در صورت نیاز پرداخت تسهیلات اشتغال و ضروری به ملکشاهی افزوده می شود.

به گزارش فارس، بازدید از طرح های محرومیت زدایی هلیلان و شرکت در جلسه ستاد اربعین از جمله برنامه های سفر 2 روزه پرویز فتاح به استان ایلام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول