اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جهادگران حوزه سلامت سبزوار؛ پای کار خدمت به محرومان

جهادگران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی ۱۸ اردوی جهادی به بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم از مناطق محروم خدمات رایگان ارایه دادند.

جهادگران حوزه سلامت سبزوار؛ پای کار خدمت به محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، وقتی بحث جهاد و گروه جهادی به میان می‌آید نخستین تصویری که در ذهن پدید می‌آید، جنگ و تلاش در راه رسیدن به هدفی است که آرمان‌های بلندی با خود حمل می‌کند و گاهی این تصور ایجاد شود که افرادی بدون شغل یا از سر بیکاری به این گروه‌ها پیوسته‌اند.

اما اگر دقیق تر شویم متوجه خواهیم شد که اقشار مختلفی از جامعه از قشر دانش‌آموز و دانشجو گرفته تا پزشک و مهندس و کارمند و کاسب و طلبه همه پا به میدان گذاشته و برای خدمت به هم‌نوعان‌شان از کمکی فروگذار نمی‌کنند.

آدم های بزرگ و با انگیزه ای که بدون هیچ چشم داشتی در راستای تحقق شعار محرومیت زدایی و تقویت کار گروهی و ترویج روحیه همدلی، ایثار و خدمت رسانی،  با عزمی راسخ و نیتی خیرخواهانه و با پشتوانه الهی، کمر همت بسته و می‌کوشند تا گره از مشکلات محرومان باز کرده و یاری‌گر دستان ناتوان باشند.

یکی از  گروه های جهادی که با عزم و اراده‌ای آهنین توانسته در وادی خدمت برای خدمات رسانی به خلق خدا قدم بردارد  گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است.

ارائه خدمات به بیش از ۱۰ هزار نفر در مناطق محروم سبزوار

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار در گفتگو با خبرنگار فارس از سبزوار اظهار کرد: یکی از مهمترین مقوله‌هایی که باید به آن توجه داشت موضوع رسیدگی به مناطق محروم می‌باشد که بحمدالله در فرهنگ ایرانی اسلامی کشور عزیزمان ایران، این موضوع با نام «جهاد» به خوبی عجین شده است.

نعمت الله شموسی افزود: همانگونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس این جهاد نه تنها در برابر رژیم متخاصم بعثی در قالب مبارزه ادامه داشت، بلکه در پشت جبهه نیز همدلی و نوع‌دوستی به زیبایی هرچه تمام دیده می‌شد.

وی ادامه داد: این جهاد نیز اکنون در دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب اردوهای جهادی ادامه دارد و خدماتی اعم از بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی به افراد نیازمند ارائه می‌شود.

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه بیان داشت: در دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار نیز در ماه‌های اخیر  طی ۱۸ اردوی جهادی به بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم خدمات ارایه شد.

شموسی گفت : این اردوهای جهادی با ارایه خدمات پزشکی،بهداشتی ،درمانی،فرهنگی و آموزشی با حضور پانصد نفر از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان بخش‌های مختلف دانشگاه برگزار شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه خاطرنشان کرد:  هدف از این اقدام نزدیک ساختن هرچه تمام رسیدگی درمانی، بهداشتی و فرهنگی اردوهای های جهادی به محور عدالت در مناطق کم‌برخوردار بوده و از این مهم از هیچ تلاشی مضایغه نخواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول