اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

طرح ترافیک زوج و فرد در شهر اصفهان بازنگری و اصلاح می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: حسب تجربیاتی که در تهران و کشورهای دیگر وجود دارد تصمیم گرفته شد طرح ترافیک زوج و فرد در شهر اصفهان بازنگری، اصلاح و تکمیل شود.

طرح ترافیک زوج و فرد در شهر اصفهان بازنگری و اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان با اشاره به ارائه گزارش پلیس راهور از علل افزایش آمار تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان، اظهار داشت: در نوروز و فروردین ماه ۱۴۰۲ تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی افزود: اما در اردیبهشت ماه و خرداد ماه ۱۴۰۲ تلفات ناشی از تصادفات افزایش یافته است و پلیس راهور استان، عواملی مانند ورود کامیون‌ها به شهر و عدم ارسال به موقع پیامک هشدار توسط سامانه‌های هوشمند پلیس در مرکز را در افزایش تلفات ناشی از تصادفات مؤثر می‌داند.

زینلیان عنوان کرد: در این راستا مقرر شد نقاط حادثه‌خیز شهر اصفهان به صورت ویژه بررسی شود و ضمن موافقت با منع تردد کامیون‌ها در شهر اصفهان، ترک فعل دستگاه‌هایی که در راستای احداث رینگ چهارم تعلل داشته‌اند اعلام و در این خصوص اقدام حقوقی انجام شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: همچنین طرح ترافیک زوج و فرد به ساماندهی ترافیک شهر اصفهان در منطقه مرکزی کمک می‌کند اما این طرح با اشکالاتی همراه است.

وی ادامه داد: حسب تجربیاتی که در تهران و کشورهای دیگر وجود دارد تصمیم گرفته شده طرح ترافیک زوج و فرد در شهر اصفهان بازنگری، اصلاح و تکمیل شود.

زینلیان گفت: در این راستا مقرر شد شهرداری اصفهان اطلاعات، مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای طرح کلان ترافیک شهر اصفهان را فراهم و به شورای هماهنگی ترافیک استان ارائه کند.

وی با اشاره به طرح سرویس کارمندان در شهر اصفهان، اضافه کرد: طرح استفاده کارکنان دولت و نیروهای بخش خصوصی از اتوبوس و مینی‌بوس به صورت ویژه و سرویس نیز در جلسه مطرح و مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: این طرح از هفته آینده در شهر اصفهان اجرایی می شود و حسب درخواست افراد اتوبوس و مینی‌بوس در سراسر مناطق شهر تردد خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل اصفهان بزرگ (اصفهان حومه) نیز مصوب و مقرر شد در سریع‌ترین زمان ممکن سازوکار و زیرساخت این طرح با محوریت شهرداری اصفهان تأمین و حمل‌ونقل مردم بین شهرهای بزرگ اطراف اصفهان تسهیل شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول