اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

کشف گونه جدیدی از عروس دریایی+فیلم

دانشمندان گونه جدیدی از عروس دریایی را در عمق 1417 متری اقیانوس کشف کرده‌اند که بر خلاف دیگر انواع عروس دریایی، همنوع‌خوار است.

کشف گونه جدیدی از عروس دریایی+فیلم

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری فارس، دانشمندان برای اولین بار ویدئویی از یک گونه عروس دریایی که همنوع‌خوار است ضبط کرده‌اند که از آن‌ها به عنوان شکارچی ژلاتینی یاد می‌شود، به گفته محققان این موجود در عمق بیش از ۱۴۰۰ متری اقیانوس آرام زندگی می‌کند .

براساس گزارش‌های دریافت شده، این عروس دریایی همنوع‌خوار، احتمالاً به گونه‌ای توصیف نشده از جنس « Bathykorus» گفته می‌شود که تاکنون دیده نشده است. به دلیل وجود شاخک‌های پهن در قسمت بالایی آن محققان مدعی شده‌اند که این عروس دریایی موجودات ژلاتینی دیگری مانند خیار دریایی، عروس‌های دریایی دیگر و طعمه‌های زیست‌تابی «موجوداتی که از خود نور بازتاب می‌دهند»، را می خورد.

 

عروس دریایی همنوع‌خوار

                                                                                                                          عروس دریایی همنوع‌خوار

به گفته محققان این نوع از عروس دریایی با سه شاخک بسیار نادر است.این موجود سه کیسه شکمی دارد. در واقع این عروس دریایی به قدری کمیاب است که محققان می‌گویند نزدیک‌ترین موجود شبیه به آن تنها یک بار یک دهه پیش توسط یکی از کشتی‌های اکتشاف اقیانوس «NOAA» در همین منطقه مشاهده می‌شود.

علت مهم بودن این کشف این است که میتواند داده‌های موجود درباره عروس دریایی را به طور کامل تغییر دهد زیرا تاکنون تصور می‌شد که هیچ موجود زنده دیگری نمی‌تواند آنها را بخورد.

دانشمندان دلیل خورده نشدن آن‌ها را این موضوع می‌دانستند که چون آن‌ها از آب تشکیل شده‌اند و هر زمان که توسط موجود دیگری خورده شوند لب‌های آنها را نیش زده می‌شود، با این حال این عروس دریایی همنوع‌خوار نشان می‌دهد که موجود دیگری در تلاش است تا آن‌ها را بخورد.

با در نظر گرفتن عمق بسیار زیاد اقیانوس، موجودات بسیار زیادی در آن‌ منطقه زندگی می‌کنند، درباره این موجودات اطلاعات بسیار کمی وجود دارد و هنوز همه موجودات عمق اقیانوس شناسایی نشده‌اند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول