اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حکم قطعی جزیره استخر لاهیجان صادر شد

شهردار لاهیجان از صدور حکم قطعی جزیره استخر لاهیجان خبر داد.

حکم قطعی جزیره استخر لاهیجان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا زنده دل امروز در جلسه شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای بازپسگیری جزیره لاهیجان اظهار کرد: در هفته گذشته حکم قطعی جزیره استخر لاهیجان صادر شد.

به گفته شهردار لاهیجان، با پرداخت ۶ میلیارد تومان برای یک دانگ باقیمانده سرقفلی در روزهای آینده جزیره استخر رسماً به شهرداری واگذار می شود. 

وی با قدردانی از همکاری دادستان و رئیس دادگستری شهرستان لاهیجان بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر همواره دغدغه حل این مسأله را داشتند و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده یک دانگ باقیمانده جزیره پس گرفته شد.

 وی با تأکید بر اینکه  و این مهم با حمایت اعضای شورای شهر و مسئولان شهرستان اتفاق افتاد، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌زودی شاهد ارتقای خدمات‌دهی به شهروندان و مسافران در جزیره استخر باشیم.

گفتنی است در سال 1376 در قراردادی غیرطبیعی، سرقفلی یکی از نمادهای شهر لاهیجان که قدیمی‌ها آن را به‌نام "میان پشته" و جوان‌ترها با "جزیره" می‌شناسند، به قیمت ثبت شده 10 میلیون ریال و کرایه ماهانه 250 هزار ریال توسط شهرداری وقت لاهیجان (میرشمس‌الدین پورباقر) به فروش رسید. ابهامات زیادی درخصوص نحوه فروش این جزیره زیبا که در استخر لاهیجان واقع است، وجود دارد؛ اینکه در ادوار مختلف شورای شهر لاهیجان با این موضوع مخالفت و حتی برخورد قانونی شده است که نتیجه‌ای نداده و راه ورودی این مجموعه همچنان بسته بود.

در نهایت جزیره استخر لاهیجان، پس از دعوت شهردار وقت لاهیجان(رضا زنده دل) از رییس کل دادگستری گیلان برای بازدید از جزیره و بررسی پرونده حقوقی این مجموعه، در کمتر از ۲۴ ساعت دستور بازگشایی جزیره توسط دادستان لاهیجان صادر شد.

ابراهیم انصاری، دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان  با صدور دستوری خطاب به شهردار لاهیجان،  بازگشایی جزیره را اعلام کرد.

پایان پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول