اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر کویت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با نخست‌وزیر کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر کویت

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کویت، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و در سومین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس در کویت حضور دارد، عصر امروز (چهارشنبه) ۳۱ خرداد ماه با «شیخ احمد نواف الاحمد الصباح» نخست وزیر کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نخستین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به کویت است. وی پیش از این در سفر به قطر و عمان با مقامات این کشورها ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد و درباره اوضاع منطقه و تحولات بین‌المللی به رایزنی پرداخت. وی در بدو ورود به فرودگاه کویت مورد استقبال همتای کویتی خود قرار گرفت. امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت دوم فروردین سالجاری در خصوص روند مناسبات دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه کویت در  این گفت‌وگوی تلفنی توافق ایران و عربستان را باعث خیر و برکت برای کشورهای منطقه خواند.

امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه ۳۰ خرداد در بدو ورود به دوحه در توئیتر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.همسایگان ایران از ظرفیت‌ اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند.

علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس،مجتبی بنی اسدزاده مشاور وزیر امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول