اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جهادی به وسعت ایران+فیلم

خدمت به مردم سیستان را هدف قرار دادند چراکه معتقد بودند در این استان استعدادهایی وجود دارد که بخاطر بی‌توجهی و خلا‌های موجود به بیراهه می‌روند و به شغل‌های کاذب روی می‌آورند.

جهادی به وسعت ایران+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این روزها هرجا می‌روی سخن از جهاد و فعالیت‌های جهادی است، جهاد اقتصادی، جهاد عمرانی، جهاد آبرسانی، جهاد فرهنگی و ... همه نشان از همت بلند جوانانی است که برخلاف مشکلات اقتصادی موجود در کشور خالصانه و بدون چشمداشت برای رفع محرومیت کمر همت بسته‌اند و دست خالی و از طریق جذب کمک‌های خیرین قدم‌های بزرگ برمی‌دارند تا خواستن، توانستن است را معنا بخشند. 

جوانان این مرز و بوم از هر قشری، لباس خاکی می‌پوشند، آستین‌ها را بالا می‌زنند و در عمل دست محرومان را به گرمی می‌فشارند و در دل نیازمندان بذر امید می‌کارند‌. 

یکی از این گروه‌های جهادی که از شیراز کار خود را آغاز کرد و امروز از جای جای ایران، عضو دارد، گروه جهادی محمد رسول الله است که به گفته مسئول گروه از سال ۸۵ در شهر شیراز راه‌اندازی شد و زمینه شکل‌گیری چند گروه جهادی را نیز در شیراز فراهم کرد. 

محمدحسین رنجبری به خبرگزاری فارس گفت: گرچه شکل‌گیری گروه از شیراز بود اما باتوجه به وجود نقاط بسیار محروم در کشور ابتدا استان هدف را کرمان قرار دادیم و به خدمت‌رسانی به نقاط محروم این استان پرداختیم و پس از پنج سال باتوجه به محرومیت استان سیستان و بلوچستان و خلاهای موجود در این استان تصمیم گرفتیم هدف خود را به این استان تغییر دهیم. 

وی با اشاره به اینکه در روستاهای شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر و ...  به خدمت پرداختیم گفت: فعالیت‌های ما صرفا عمرانی نیست بلکه در حوزه‌های مختلف فرهنگی نیز فعالیت می‌کنیم. 

ساخت یک پردیس برای دانش‌آموزان سیستانی

ساخت مدرسه‌های یک کلاسه و دو کلاسه در این روستاها، ساخت آب‌انبار و ...از جمله مواردی بود که رنجبری به آن اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان دلگان و پسکوه نیز فعالیت‌های مختلفی را شروع کرده‌ایم که در پسکوه فعالیت عمرانی نداریم اما اکنون در شهر دلگان درحال ساخت یک پردیس به وسعت سه هکتار هستیم که از مهر ۱۴۰۰ اقدام به پذیرش دانش‌آموزان کرده است. 

رنجبری با تاکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان استعدادهای سرشاری نهفته است که به دلیل بی‌توجهی و کم‌لطفی بعضا فرصت بروز پیدا نکرده و به شغل‌های کاذب و مخرب روی آورده‌اند گفت: به این دلیل تصمیم گرفتیم پردیسی را با همه امکانات برای نوجوانان و جوانان محروم و مظلوم این منطقه تاسیس کنیم. 

وی افزود: این پردیس شامل آموزشگاه، هنرستان فنی حرفه ای، مرکز دامداری و دامپروری، مرکز کشاورزی، فروشگاه عرضه صنایع‌دستی، کارگاه‌های بلوک زنی، مجموعه بوم گردی، درمانگاه پزشکی، اقامتگاه، خوابگاه، مسجد و ... است. 

مسئول گروه جهادی محمد رسول‌الله با اشاره به اینکه این مرکز از مهرماه ۱۴۰۰ دانش آموز پذیرش کرده است، گفت: این روزها همچنان مشغول تکمیل این مجموعه هستیم و از خیرینی که ما را هیچگاه رها نکرده اند و 90 درصد هزینه‌های ما را تامین می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنیم. 

اردوی دانش‌آموزی به مقصد شیراز

رنجبری با بیان اینکه هفته گذشته اردوی دانش آموزی به مقصد شیراز انجام شده است، گفت: در این پردیس تصمیم گرفته‌ایم هر سال پس از پایان سال تحصیلی یکی از شهرهای بزرگ کشور را انتخاب کنیم و دانش‌آموزان‌مان را به ان شهر به اردو ببریم تا از مکان‌های مختلف آن شهر به لحاظ گردشگری، علمی، آموزشی، تفریحی و غیره استفاده کنند که امسال این اردو به مقصد شیراز در هفته گذشته انجام شد و خاطره خوبی را ذهن‌ بچه‌ها حک کرد. 

هزار عضو از سراسر ایران

او با اشاره به اینکه هم اکنون در سه رشته برق، مکانیک خودرو و کامپیوتر ۴۰ دانش آموز مشغول تحصیل هستند، گفت: گروه جهادی محمد رسول‌الله از سراسر ایران اسلامی عضو دارد و اعضای گروه شامل همه اقشار جامعه از پزشک و مهندس گرفته تا طلبه و دانشجو با ما همکاری می کنند. 

رنجبری با اشاره به اینکه ۱۷ سال است که اردوی جهادی برگزار می‌کنیم، افزود: گروه جهادی محمد رسول الله بیش از هزار عضو از سراسر ایران دارد که دو نوع عملکرد را انجام می‌دهد، اول بحث اردوی جهادی است که دو بار در طول سال انجام می شود که یکی ایام تعطیلات عید نوروز و یکی در تابستان به مدت ۱۵ روز است. 

وی اضافه کرد: در این اردو هر شخصی با لباس خاکی بیل و کلنگ دست می‌گیرد و خدمت می‌کند اما گروه دیگر نیز به صورت تشکیلاتی به امور و کارها را رسیدگی می‌کنند. 

این جهادگر جوان در پایان ضمن اشاره به اینکه موضوعات مختلف فرهنگی، تربیتی، خانوادگی و غیره از جمله فعالیت‌هایی است که در این گروه صورت گیرد، با تشکر از همراهی خیرین گفت: همچنین در کنار ما نیز افرادی هستند که به صورت حضوری امکان فعالیت برایشان فراهم نیست و لذا به صورت کمک‌های نقدی از هزار تومان تا میلیاردها تومن به پیشبرد امور گروه کمک می کنند.

 

 

جهاد ادامه دارد...

گزارش از: راضیه نجار

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول