اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تهران، پایلوت «الگوی شهر سالمند» می‌شود

استاندار تهران گفت: با توجه به سیر حرکت جامعه به سمت پیری باید برنامه‌ریزی‌ها برای 10 سال آینده از هم‌اکنون انجام شود که در این زمینه باید الگوی شهر سالمند در منطقه‌ای از تهران که قابلیت اجرایی دارد، احیا شود.

تهران، پایلوت «الگوی شهر سالمند» می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در سومین جلسه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) با اشاره به اهمیت عدالت سلامت اظهار کرد: برای تعیین شاخص‌های سلامت و تبدیل آن به برنامه با توجه به وضع موجود و اهداف ترسیم شده در وضع مطلوب باید سیاست‌ها، برنامه‌ها و تدوین شرح وظایف مشخص شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت مرکز تلفیق داده گفت: با تمرکز بر شبکه اطلاعات استانی می‌توان اقدامات را عملی کرد که در این راستا وجود زیرساخت‌ها در تهران با استفاده از شبکه‌های ارتباطی برای انتقال اطلاعات موثر است.

استاندار تهران با اشاره به پیوستگی نظام سلامت و اینکه در تهران با خرده‌فرهنگ‌ها مواجه هستیم، ادامه داد: تنوع زندگی، معاشرت و غیره نیازمند تحلیل است و باید به لحاظ آماری نیز مشخص شود؛ همچنین تامین سلامت افراد جامعه به رشد سایر شاخص‌ها نیز کمک می‌کند؛ از این‌رو تمرکز بر نظام سلامت اهمیت بسیاری دارد و همکاری بین دستگاهی برای تاثیرگذاری اقدامات نیز باید تقویت شود.

فخاری با اشاره به تدوین 3 سند سلامت افزود: اسناد باید قابلیت تبدیل به برنامه اجرایی را داشته باشند و بر اساس آن سازمان‌های متولی در هر زمینه شناسایی و اقدامات، روند اجرایی به خود بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به سلامت سالمندان خاطرنشان کرد: با توجه به سیر حرکت جامعه به سمت پیری باید برنامه‌ریزی‌ها برای 10 سال آینده از هم‌اکنون انجام شود که در این زمینه باید الگوی شهر سالمند در منطقه‌ای از تهران که قابلیت اجرایی دارد، احیا شود تا اصلاحات در حوزه مبلمان شهری، بهداشت و غیره در دستورکار قرار گیرد.

استاندار تهران همچنین خطاب به فرمانداران بر لزوم پیگیری موضوعات سلامت محور در شهرستان‌ها با هدف امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول