اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت ۳۴۰۰ کارگاه آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر سه هزار و ۴۰۰ کارگاه آموزشی در زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای خدمات‌رسانی به دانشجویان را برعهده دارند.

فعالیت ۳۴۰۰ کارگاه آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاهی است که بر پایه آموزش‌های مهارتی فعال است.

وی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است و سهم ۲۰ درصدی از آموزش عالی کشور را بر عهده دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در حال حاضر سه هزار و ۴۰۰ کارگاه آموزشی در کشور زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای خدمات‌رسانی به دانشجویان را برعهده دارند و ۸۰ درصد آموزش‌ها در کارگاه‌ها انجام‌ می‌شود.

خسرویان بیان کرد: امروز دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یکی‌ از زیر برنامه‌های توسعه صنعت و اشتغال در‌ کشور‌ها هستند.

وی عنوان کرد: امیدواریم امروز و طی این‌ نشست بتوانیم در حوزه اشتغال و رونق واحدهای صنعتی زودبازه و خُرد اقدامات خوبی را به انجام برسانیم.

زمینه اشتغال ۲۰‌ هزار‌ نفر در استان سمنان مهیا است

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این دیدار گفت: سمنان یک‌ استان دانشگاهی است و سطح سواد و سرانه دانشجو در این استان از میانگین‌ کشوری بالاتر است.

وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته‌ در حوزه‌ صنعت استان سمنان، زمینه اشتغال بالغ بر ۲۰‌ هزار‌ نفر نیروی کار‌ مهیا است.

استاندار سمنان ادامه داد: فراگیری مهارت‌های تخصصی در کنار آموزش‌های علمی و تئوری در دانشگاه‌ها، امری حائز اهمیت و زمینه‌ساز اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در ‌حال حاضر طرح‌ بورسیه صنعتی در‌ زمینه پرورش دانشجویان‌ دارای مهارت ویژه اشتغال در واحدهای صنعتی این استان در حال اجرایی شدن است.

وی عنوان کرد: امروز نیاز داریم تا ظرفیت‌های موجود در حوزه دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در راستای آموزش و پرورش دانشجویان متخصص و دارای مهارت افزایش دهیم.

استاندار سمنان گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی ویژه جوانان در روستاها نیز مورد دیگری است که‌ می‌تواند زمینه و بستر مهارت‌آموزی و آمادگی نیروی جوان روستایی را برای اشتغال فراهم سازد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول