اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

در نشست هیأت اجرایی کمیته ملی چه گذشت؟

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک در تاریخ 12 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

در نشست هیأت اجرایی کمیته ملی چه گذشت؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست هیأت اجرایی کمیته ملی امروز برگزار شد و مناف هاشمی بعد از این نشست اظهار داشت: ابتدا از همه رسانه‌ها بابت تأخیر ۲ ساعته عذرخواهی می‌کنم، چراکه باید جلسه تمام می‌شد تا خدمت شما برسم. اولین موضوعی که امروز داشتیم مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک بود که قبل از بازی‌های آسیایی باید تشکیل جلسه می‌دادیم که با توجه به ارائه گزارش حسابرس این مجمع از تیرماه به شهریورماه موکول شد. تاریخ ۱۲ شهریورماه زمان برگزاری خواهد شد.

هاشمی در خصوص بودجه کمیته ملی المپیک: در بحث بودجه اعتباراتی که در سال 1402 از دولت گرفتیم چهار ردیف بود. حدود 450 میلیارد در ردیف اصلی حمایت دولت را داریم، 200 میلیارد برای هانگژو بود که به 300 میلیارد رسید. در بحث عمرانی در گذشته 5 میلیارد بود که به 40 میلیارد رسید. 130 میلیارد هم برای کمپ شماره 2 خواهد بود. در مجموع 920 میلیارد تومان بودجه خواهد بود اما هنوز در بحث عمرانی ابلاغی صورت نگرفته است، چرا ماده قانونی خود را دارد. 

وی در مورد کمیسیون المپین‌ها گفت: کمیسیون المپین‌ها در سطح جهان وجود دارد و در دو ماه گذشته مکاتبه داشتیم که در این سازمان جهانی که مورد تایید IOC است، عضو شویم. در این کمیسیون باعث می شود که المپین های ما  فراموش نشوند و پس از توضیحات مسؤول روابط بین الملل در جلسه اعضا قانع شدند که به این موضوع رای بدهند. اگر مشکلی پیش نیاید روز 5 شهریورماه که روز تولد تختی است، مراسم بزرگ المپین ها را خواهیم داشت. تمام المپین های قدیمی و جدید در این مراسم حضور خواهند داشت و از شورای المپیک آسیا و IOC مهمانان ویژه ای هم خواهیم داشت. ای جشن برای اولین بار در تاریخ ورزش کشورمان رخ خواهد داد. در این جلسه هم رئیس سازمان جهانی کمیسیون المپین ها حضور خواهند داشت تا رسماً به این کمیسیون ملحق شویم.

هاشمی تصریح کرد: در خصوص افراد و نفرات حاضر در مجمع سالیانه در جلسه بعدی تصمیم گیری خواهد شد. ورزشکاران از طریق کمیسیون، خبرگان پیشنهاد رئیس و باشگاه داران و مربیان هم رای گیری خواهد شد. امروز در خصوص این موضوع هم صحبت شد، اما چون مصوبه ای نداشتیم اجازه میخواهم اسمی را هم مطرح نکنم چرا که در جلسه هم هیچ اسمی مطرح نشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: پرچم‌دار ایران در بازی‌های آسیایی جواد فروغی خواهد بود. وی طلای المپیک توکیو را در اختیار دارد و ناهید کیانی که طلای جهان را گرفت هم به عنوانی پرچم‌دار بانو در کنار کاروان خواهد بود. پرچمداران کشورمان با پیشنهاد رئیس کمیته ملی المپیک در جلسه به تأیید اعضای جلسه رسید و در جلسه امروز مصوب و ابلاغ شد. پاکدامن هم در مراسم حمل پرچم حضور خواهد داشت.

هاشمی در مورد لباس کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: کمیته ملی المپیک در این خصوص کارگروه و کمیته‌ای را تشکیل داده و لباس گرم کن و ... به جز کت و شلوار در مناقصه عمومی مطرح شد و نهایتا یک شرکت برنده شد و کار خود را شروع کرده و تا یک ماه آینده در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد. کت و شلوار هم در اختیار همه کاروان قرار نمی‌گیرد در حال بررسی دو شرکت هستیم.

دبیرکل کمیته در مورد پرداخت پاداش پای سکو گفت: در ستاد عالی بازی‌ها یک بار حقوق و ورزشکاران و پاداش‌ها مطرح شد. امروز هم در جلسه هیأت اجرایی از سوی ما مطرح شد و دوستان پیشنهادات متعددی مطرح کردند، اما جمع بندی نشد و قرار است جلسه فوق العاده داشته باشیم. رئیس کمیته ملی المپیک و من و اعضای هیات اجرایی اصرار به ایجاد انگیزه بیشتر برای ورزشکاران، سرمربیان و مربیان و همچنین کسانی که در گرفتن مدال نقش دارند، داریم.  در این جلسه عدد و رقمی تصویب نشد و جلسه بعدی تصمیم گیری می‌شود.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه تکلیف فدراسیون ژیمناستیک مشخص شده است یا خیر؟ گفت: همان پاسخ های قبلی است و پاسخ جدیدی نداریم. 

وی در مورد کم شدن رشته‌ها گفت: هنوز هم ملاک ما همان اعزام ۳۰ رشته است. اگر ستاد عالی با حضور وزیر و رئیس کمیته جلسه بگذارند می‌توان حذف کرد ولی امکان افزایش نیست؛ البته اگر لازم باشد می‌توان رایزنی و مکاتبه کرد و مواردی را اضافه کرد. برای بهتر شدن نتیجه و کسب مدال هر کاری لازم باشد را انجام می‌دهیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک  در مورد پرداخت بودجه به فدراسیون ها بیان کرد: دو پرداخت به فدراسیون‌ها داشتیم. قبل از جلسه بعدی یک پرداخت خوب خواهیم داشت. قرار شد سازمان برنامه و بودجه تا دو هفته آینده یک تخصیص خوب برای ما و وزارت داشته باشد و به محض اینکه واریز شود در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌دهیم.

هاشمی در مورد جلسه حبیب کاشانی و تاج در مورد تیم ملی امید گفت: از جلسه اطلاعی ندارم، اما امیدوارم تفاهم اتفاق افتاده باشد. کاشانی ظرفیت خوبی است و پیشنهاد رئیس کمیته بود. اگر تعاملات و توافقی باشد ما خوشحال می‌شویم. تلاش ما خوشحالی جامعه ایران و فوتبال است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول