اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای بیش از ۲ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در جهادکشاورزی گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: افزون بر ۲ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال طرح های اقتصادی در حوزه جهاد کشاورزی گچساران در دست اقدام است.

اجرای بیش از ۲ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در جهادکشاورزی گچساران

علی دستلاف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: صدور دامدار کارت در گچساران برای متقاضیان از سوی جهاد کشاورزی انجام می شود.

 وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون برای ۵۷ نفر با تسهیلات بانکی ۴۱ میلیارد ریال دامدار کارت صادر شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۲ نفر متقاضی جهت دریافت وام مشاغل خانگی به میزان ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال معرفی شده اند.

 دستلاف عنوان کرد: افزون بر ۲ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال طرح های اقتصادی در حوزه جهاد کشاورزی گچساران در دست اقدام است.

 وی گفت: یکی از این طرح‌ها شامل احداث سردخانه در شهرک صنعتی چهار بیشه با ظرفیت ۸۰ تن در سال و اعتبار ۴۸ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد که با تکمیل آن برای ۸ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: توسعه سردخانه تک کام به ظرفیت ۲۰۰ تن و اشتغال زایی ۵ نفر با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر طرح های اقتصادی حوزه جهاد کشاورزی این شهرستان است.

 دستلاف بیان کرد: کشتارگاه طیور دلناز (زنجیره تولید گوشت سفید) نیز یکی از طرح های اقتصادی جهاد کشاورزی گچساران است که هم اکنون در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع و زیر بنای هفت هزار متر مربع در منطقه لیشتر گچساران در دست اجراست.

وی گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ۸۰ درصد و تولید سالانه این کشتارگاه ۴۰ هزار تن خواهد بود که در صورت بهره برداری ۳۵۰ نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم به استغال مشغول خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران اضافه کرد: برای اجرای این طرح اقتصادی بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد و دارای سردخانه یکهزار تنی، تصفیه‌خانه تبدیل ضایعات، تولید پودر خون و پودر گوشت است.

دستلاف بیان کرد: از دیکر طرح اهای اقتصادی جهاد کشاورزی این شهرستان می توان به عملیات اجرایی بزرگترین گلخانه ای هیدروپونیک محصولات سبزی و صیفی جنوب کشور در گچساران با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد، این طرح هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در دست اجراست.

وی افزود: مساحت این گلخانه ۱۳۸ هزارو ۵۰۰ متر مربع است که ۱۰۰ هزار متر مربع از مساحت این گلخانه زیر کشت محصولات سبزی و صیفی خواهد رفت.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: تولید سالانه این گلخانه سه هزارو ۵۰۰ تن است که با اجرای این طرح بیش از ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول