اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وصال خواهر و برادر پس از 35 سال دوری

خواهر عاشقانه و با تمام وجود قبر برادر شهیدش را در آغوش گرفته بود و می‌بوسید.

وصال خواهر و برادر پس از 35 سال دوری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امروز 29 خرداد ماه سال 1402 شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) حال و هوایی دیگر داشت، پیکر پاک و مطهر شهید فراجا "حسین علامه" پس از 35 سال از طریق آزمایش های DNA شناسایی شده بود و این خبر در اختیار خانواده این شهید والامقام قرار گرفته بود.

آفتاب نم نمک از زیر کوه های اطراف شهر شیراز سر بر می آورد و همه منتظر شروع مراسم آئین وصال خانواده شهید عزیز حسین علامه بودند.

در میان این همه جمعیت حاضر در مراسم، خواهری چادر به سر، ضجه زنان و شیون کنان به سوی قبر برادر شهیدش حرکت می کند.

خودم را به آنجا می رسانم و از موقعیت به وجود آمده استفاده کرده و مصاحبه ای را با وی ترتیب می دهم.

 

به عنوان خواهر بزرگوار شهید عزیز، حس و حالتان را برایمان بگویید؟

35 سال منتظر شهیدم بودم و خیلی خیلی خوشحالم که داداشم برگشته و الان در کنارش هستم.

شما زمان شهادت برادرتان چند ساله بودید؟

زمان شهادت حسین عزیزم، من 30 سال داشتم ولی برادرم 21 ساله بود که در منطقه "زبیدات" شربت شیرین شهادت را نوشید.

خواهرم؛ از پدر و مادر شهید برایمان بگو؟

برادرم در شکم مادرم بود که پدرم به رحمت خدا رفت و ما یتیم شدیم، مادرم که با سختی های فراوان ما را بزرگ کرده بود، بعد از شهادت برادرم فوت کرد و قسمت نشد که شهید عزیزش را ببیند.

به عنوان خواهر بزرگوار شهید، چه صحبتی با جوانان دارید؟

بنده افتخار می کنم که خواهر شهید هستم و این را قاطعانه می گویم که خداوند آن هایی را که بخواهند خون شهیدان را با ترویج بی حجابی در جامعه پایمال کنند، لعنتشان کند؛ شهدا برای چه چیزی و برای چه کسی رفتند؟ باید جوابگو باشند. ما نباید اجازه دهیم خون پاک شهیدان پایمال شود.  

 

و اما صحبت پایانی؟

دلم برای برادرم خیلی تنگ شده؛ برادرم در زمان نبود پدر و شوهرم نگهبان من و بچه هایم بود، شهادت مبارک برادرم باشد، خیلی خوشحالم، شهید اسم حسینی داشت و به عشق امام حسین (ع) به جنگ با دشمنان رفت و شهید شد و خود امام حسین (ع) اون رو فرستاد برای اینکه در کنار خانواده اش باشد.

شهدا گل های سرسبدی بودند که باعث بقای اسلام شدند

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در حاشیه این آیین با بیان اینکه شهدا گل های سرسبدی بودند که باعث بقای اسلام شدند ،گفت: امروز خداوند را شاکریم که روح این شهید والامقام اجازه داد تا ما بتوانیم توفیق داشته باشیم و در این مراسم شرکت کنیم.

سردار رهام بخش حبیبی افزود: دشمنان در جنگ تحمیلی با تمام قوا و بکارگیری همه امکانات به مقابله با ما آمده بودند و فکر همه جا را هم کرده بودند، اما فکر ایمان، جوانمردی و پایداری رزمندگان اسلام را نکرده بودند، به همین دلیل هم رزمندگان بر آن ها و تجهیزاتشان غلبه کردند.

وی گفت: رزمندگان و شهدای عزیز جان خود را در راه ایران اسلامی فدا کردند و امیدواریم خداوند به برکت خون پاک شهدا ، همه ما را عاقبت به خیر کند.

عزت، عظمت و بزرگی امروز ایران اسلامی و هر چه که داریم مدیون خون پاک تک تک این شهدای والامقام است.

آنهایی که با تقدیم جان شیرین خود، برای ما امنیت و آرامش را به ارمغان آوردند و ما را برای همیشه مدیون خود قرار دادند. باشد که همه ما قدردان این عزیزان و خانواد های گرانقدر آنان باشیم و راه پر خیر و برکت آنان را ادامه داده و اجازه ندهیم خون پاکشان پایمال شود. 

شایان ذکر است، شهید والامقام "حسین علامه" از نیروهای ژاندارمری بود که 21 تیرماه سال 1367 در منطقه "زبیدات" به فیض عظمای شهادت نائل گردید و پیکر پاکش مفقود الاثر شد و پس از گذشت 35 سال از شهادت این شهید والامقام، پیکر مطهر وی شناسایی و هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

این شهید والامقام سال 1399 به همراه شهدای فاطمیه استان فارس و در پادگان شهید ذوالفقاری پشتیبانی منطقه 2 ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر شیراز دفن شد.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول