اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وقتی شهرداری دیواری کوتاه‌تر از هنرمندان اهوازی پیدا نکرد!

در حالی که طبق تفاهم نامه میان وزارت ارشاد و شهرداری اهواز قرار بود پلاتوهای نیمه کاره تالار آفتاب پس از تکمیل در اختیار هنرمندان قرار بگیرد اما شهرداری اهواز با تغییر کاربری آن‌ها، قرار است پلاتوها را به ساختمان شهرداری منطقه 6 تبدیل کند.

وقتی شهرداری دیواری کوتاه‌تر از هنرمندان اهوازی پیدا نکرد!

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، طبق تفاهم‌نامه مابین وزارت ارشاد و شهرداری اهواز قرار بود پلاتوهای نیمه‌کاره  تالار آفتاب پس از تکمیل برای تمرین و اجرای تئاتر در اختیار هنرمندان قرار بگیرد اما تخریب عامدانه بخشی از دیوار در حال ساخت تالار آفتاب اهواز توسط شهرداری اهواز  و تصمیم بر تبدیل این مکان به محلی اداری برای شهرداری منطقه شش، هنرمندان اهوازی را غافل گیر کرد.

این در حالی است که اخیراً مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جریان سفر یک روزه مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازدید از تالار آفتاب اعلام کرده بود که پلاتوهای نیمه‌کاره تالار آفتاب به زودی تکمیل خواهند شد.

مجتبی رحیمی‌زیوار سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل ارشاد خوزستان نیز  با تایید تخریب دیوار تالار توسط شهرداری اهواز، اظهار کرد: شهرداری دیواری به طول هفت متر که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال ساخت بود را تخریب کرد که علت این موضوع برای ما هنوز مشخص نیست.

وی افزود: این دیوار برای امنیت بیشتر تالار و جلوگیری از سرقت تاسیسات، در حال ساخت است و پیش از این به جای دیوار نرده‌های فلزی وجود داشت که در چندین نوبت سارقان علاوه بر سرقت نرده‌های فلزی آسیب‌هایی را نیز به پلاتوها وارد کرده بودند.

 

شهرداری اهواز، زمین تالار آفتاب ملک من است

 یکی از هنرمندان اهوازی در این رابطه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به تصرف پلاتو های نیمه کاره تئاتر تالار آفتاب اهواز، اظهار کرد: اهواز تنها کلان‌شهری در ایران است که حتی یک پلاتوی استاندارد و درست و حسابی برای تمرین و اجرای تئاتر ندارد که  شهرداری اهواز می خواهد همین سقف را هم از ما دریغ کند.

وی افزود: اکنون شهرداری اهواز روی سه پلاتو دست گذاشته است و می خواهد آنها را به ساختمان اداری شهرداری منطقه شش اهواز تبدیل کند.

این هنرمند گفت: در سال 96 با آقای کتانباف شهردار وقت اهواز صحبت کردیم و از او خواستیم که زمینی در مجاورت تالار آفتاب به ما بدهد تا برای تمرین و اجرای تئاتر برای هنرمندان و علاقه مندان به هنر پلاتویی بسازیم.

وی بیان کرد: آقای کتانباف همان موقع با هماهنگی با شورای شهر اهواز 350  میلیون تومان برای ساخت پلاتوهای تئاتر در اختیار ما گذاشت و سه پلاتو ساخته شد.

این هنرمند عنوان کرد: عملیات اجرایی ساخت پلاتوهای نیمه کاره تالار آفتاب تا مرحله سقف پیش رفت اما به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم ساخت پلاتوهای تئاتر تالار آفتاب را تمام کنیم و در نتیجه نیمه کاره ماندند.

وی با طرح این سوال مبنی بر اینکه براساس کدام قانون فضای فرهنگی باید به فضای اداری تبدیل شود؟ گفت: شورای شهر باید در قبال این موضوع احساس مسئولیت کند و پاسخگو باشد.

این هنرمند با اشاره به تخلیه مصالح ساختمانی توسط شهرداری در محل تالار آفتاب، افزود: شهرداری اهواز به صراحت گفته زمین مال من است و پول آن را هم من داده ام و می خواهم آن را به ملک اداری تبدیل کنم، آن‌ها حتی آجر هم در حیات تالار آفتاب تخلیه کرده اند.

شهرداری اهواز از تکذیب تا عقب نشینی

تغییر کاربری تالار آفتاب به عنوان تنها محلی برای تمرین و اجرای هنرمندان اهوازی با اعتراض شدید هنرمندان خوزستانی مواجه شده است.

به منظور پیگیری و بررسی این موضوع خبرنگار فارس با روابط عمومی شهرداری تماس گرفت اما روابط عمومی ضمن تکذیب این خبر گفت: شهرداری هیچ تصمیمی برای تخریب و تغییر کاربری این مکان ندارد.

تخریب دیوار تالار آفتاب توسط اجرائیات شهرداری

این در حالی است که شمس معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ضمن تایید تخریب بخشی از دیوار در حال ساخت در اطراف تالار آفتاب از سوی نیروی اجرائیات شهرداری اظهار کرد: بخشی از دیوار در حال ساخت که خارج از طرح مورد نظر است تخریب شد و واحد اجراییات شهرداری بنا بر وظیفه خود اقدام به این کار کرده است.

وی با اشاره به نبود فضای کافی برای اجرای تئاتر در شهر اهواز افزود: اهواز به عنوان یک کلانشهر از یک تالار که در شان هنرمندان این استان باشد برخوردار نیست و پیش از این به ارشاد خوزستان اعلام کردیم که در کنار پارک شهید سبحانی قصد آماده سازی این پلاتوها را برای هنرمندان داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت:  اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان بدون اطلاع اقدام به ساخت این دیوار کرده است در حالی که ما به دنبال این هستیم تا فضایی مناسب هنرمندان را در تالار آفتاب ایجاد کنیم.

 فضاسازی و مخالفت با هنرمندان قابل قبول نیست

سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به تخریب بخشی از دیوار در حال ساخت تالار آفتاب اهواز اظهار کرد: با وجود اینکه شهردار اهواز در حضور هنرمندان قول داد از این کار جلوگیری کند و این محوطه به عنوان پلاتو و سالن‌های نمایش برای هنرمندان حفظ شود این وعده عملی نشده است.

 

وی با بیان اینکه  مگر هنرمندان اهواز چقدر فضا دارند که شهرداری این امکانات را هم از آنها دریغ می‌کند؟ افزود: شهردار کار را مدیریت نکرده یا تعمدی در آن وجود دارد و این فضاسازی و مخالفت با هنرمندان قابل قبول نیست.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به کار فرهنگی و هنری نیاز داریم گفت: اعضای شورای شهر و شهردار قول دادند جلوی کار را بگیرند و به هنرمندان کمک کنند اما شاهد تخریب تاسیسات احداث شده بودیم.

با گسترده شدن دامنه نارضایتی هنرمندان  روز گذشته شهردار اهواز، رئیس شورای شهر و مدیرکل ارشاد در محل تالار آفتاب حاضر و از شرایط پیش آمده بازدید کردند، به نظر می‌رسد شهردار اهواز دستور توقف تخریب دیوار تالار را داده و گفته بود: این اتفاقات به دلیل ناهماهنگی بوده و خود شهرداری دیوار را بار دیگر می‌سازد، ما خودمان حامی هنر هستیم و هنرمندان را دوست داریم.

حالا باید دید آیا این پلاتوها به هنرمندان بازمی‌گردند یا وعده شهردار موقتی و صرفاً جهت آرام کردن اعتراض هنرمندان بوده است؟

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول