اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| زخم دیابت را بیمه کنید، پای بیمار را قطع نکنید

سردبیرپویش «درمان زخم‌های دیابت تحت پوشش بیمه قرار گیرد» گفت: برای اینکه درمان زخم دیابت مادرم تحت پوشش بیمه قرار گیرد به استانداری و فرمانداری رفتم ولی باز هم نتیجه‌ای‌حاصل نشد.

فارس من| زخم دیابت را بیمه کنید، پای بیمار را قطع نکنید

خبرگزاری فارس؛ فارس من: سردبیر پویش «درمان زخم‌های دیابت تحت پوشش بیمه قرارگیرد» گفت: «مادرم‌ دچار بیماری‌ دیابت است. این بیماری منجربه زخم پا‌‌‌ در‌‌‌ اثر میزان‌ قند‌بالا‌ شد. برای درمان، مادرم را به بیمارستان بردم. پزشک بیمارستان ولایت مشهد گفت برای بهبود آن باید پای مادرم از ناحیه ساق قطع شود.»

نوروپاتی یک بیماری مرتبط با دیابت است‌ که باعث از بین رفتن حس اعصاب می‌شود، زمانی که پای بیمار‌ دچار برش می‌شود بیمار آن را حس نمی‌کند و زخم دیابت به سرعت شکل می‌گیرد. اگر این بریدگی شدید و عفونی باشد فراتر از سطح پوست رفته و منجر به یک زخم عمیق می‌شود. این مسئله یکی از عوارض بیماری نوروپاتی است که به منظور پیشگیری از گسترش آن گاهی ممکن است منجر به قطع عضو شود.

سردبیر پویش ضمن اشاره به ناراحتی و عدم رضایت از قطع پای مادرش‌گفت: «به دکتر گفتم مادرم هنوز ۶۰ سال سن دارد اگر پای مادرم قطع شود مشکلات متعددی برایش پیش خواهد آمد. دکتر گفت اگر قطعی پا انجام نشود باید هزینه بالایی را متقبل شوم تا بتوانم دستگاه تخلیه عفونت را تهیه کنم.» دستگاه وکیوم‌تراپی با تخلیه ترشحات محل زخم، مانع گسترش عفونت به سایر نقاط بدن می‌شود و در صورت استفاده از آن، می‌توان از قطع پا جلوگیری کرد و درمان در نقطه بیماری و صرفا با قطع انگشت صورت گیرد. برخی نمونه‌های این دستگاه با قیمت بیش از ۳۰ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

سردبیر پویش متوجه شد که این دستگاه نه‌تنها پوششی از جانب بیمه ندارد بلکه حتی در بسیاری از مراکز‌ درمانی هم یافت نمی‌شود: «من با اینکه از وضعیت مالی خوبی هم برخوردار نبودم ولی باهزار‌ زحمت دستگاه را برای درمان مادرم تهیه کردم اما مردمی که در روستاها‌ زندگی می‌کنند و‌ از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند در‌ تهیه آن با مشکل مواجه خواهند شد.»

وی گفت: «مادرم بیمه تکمیلی‌ کوثر و آتیه‌سازان داشت اما وقتی درخصوص هزینه های زخم دیابت به آن مراکز مراجعه کردم به من گفتند زخم دیابت شامل بیمه نمی‌شود. برای پیگیری این موضوع به استانداری و فرمانداری رفتم ولی نتیجه‌ای حاصل نشد. چرا برای این بیماری که هزینه های بالایی را شامل می‌شود هیچ پوشش و حمایتی از جانب بیمه انجام نمی‌شود؟»

سردبیر پویش در پایان ضمن درخواست از مسؤولان و سازمان‌های ذیربط جهت پوشش بیمه از بیماری های ناشی از زخم دیابت، از آنها خواست مراکز درمانی را نیز به دستگاه وکیوم تراپی مجهز کنند تا افرادی که توان خرید دستگاه را ندارند بتوانند به آن مراکز‌ مراجعه‌کنند.

شما هم اگر با این موضوع موافق هستید می‌توانید پویش را در اینجا امضا کنید. در صورتی که تعداد حمایت‌ها به ۱۰۰۰ امضا برسد، پیگیری موضوع از سازمان‌های مربوطه در دستور کار «فارس من» قرار خواهد گرفت.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول