اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: شهرک‌سازی‌ رژیم صهیونیستی تنش را در منطقه تشدید خواهد کرد

به دنبال تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای تسریع شهرک‌سازی در کرانه باختری، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد که طرح یهودی‌سازی خاک فلسطین تنش را در منطقه تشدید خواهد کرد.

حماس: شهرک‌سازی‌ رژیم صهیونیستی تنش را در منطقه تشدید خواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)،‌ بعدازظهر امروز (یکشنبه)، به تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین واکنش نشان داد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تداوم عملیات جنون‌آمیز رژیم اشغالگر صهیونیستی برای یهودی‌سازی سرزمین فلسطین را به‌شدت محکوم می‌کنیم؛ فرایندی که جدیدترین مورد آن، تصویب مناقصه برای ساخت بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی بیشتر در چند شهرک صهیونیستی در کرانه باختری است.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد که این پروژه‌های استعمارگرایانه به اشغالگران مشروعیت نخواهد بخشید و مردم فلسطین با تمام ابزارهای موجود با آن‌ها مقابله خواهند کرد.

حماس همچنین از سازمان ملل متحد و جامعه بین‌الملل خواست که برای توقف این طرح اقدامات جدی و فوری اتخاذ نماید و در عین حال اشاره کرد که چنین اقداماتی تنش را در منطقه تشدید خواهد کرد و صلح و امنیت را به خطر خواهد انداخت.

کابینه رژیم صهیونیستی، امروز، طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، روند صدور مجوز ساخت در شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری تسریع می‌شود.

این تصمیم بر خلاف وعده‌هایی است که مقامات صهیونیست در نشست با مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین به رام الله داده بودند. صهیونیست‌ها گفته بودند که دیگر شهرک‌سازی را گسترش نخواهند داد.

به دنبال تصمیم امروز رژیم صهیونیستی، اردن نیز در بیانیه‌ای این گام را محکوم کرد. «سنان المجالی» سخنگوی وزارت خارجه اردن توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری را نقض حقوق بین‌الملل دانست.

المجالی گفت: «توسعه شهرک‌سازی و کوچاندن ساکنان (فلسطینی) از منازل خود نقض آشکار حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت است.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول