اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«قزوین» استان یازدهم کشور در حوزه مهار تورم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار قزوین گفت: در حوزه مهار تورم استان یازدهم در کشور هستیم و همچنین سطح عمومی قیمت‌ها در استان قزوین به نسبت سایر مراکز استان‌ها مثل تهران و البرز پایین‌تر است.

«قزوین» استان یازدهم کشور در حوزه مهار تورم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی رحمانی اظهار کرد: استان قزوین کمتر از یک درصد مساحت و حدود یک و نیم درصد جمعیت کشور را داراست و با این وجود حدود پنج و نیم درصد اقتصاد صنعتی کشور را تامین می‌کند، در استان قزوین 42 درصد تولید در بخش خدمات و در کشور 50 درصد تولید خدماتی است.

وی بیان کرد: قزوین استانی تولیدی است و بیشتر اقتصاد آن در بخش صنعت و کشاورزی تامین می‌شود، یکی از بخش‌های مورد توجه که  ظرفیت توسعه و رشد را داراست، بخش خدمات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار قزوین با بیان اینکه در یکسال و نیم گذشته یک هزار و 266 جواز تاسیس در استان صادر شده است، افزود: این تعداد جواز برای بیش از 37 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، در استان قزوین 40 هزار واحد صنعتی وجود دارد که 37 هزار آن فعال است.

این مسئول تصریح کرد: در این مدت حدود 629 پروانه بهره برداری صادر شده که 14 هزار شغل ایجاد کرده و باعث شده جزو یکی دو استانی باشیم که کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد.

وی ادامه داد: استان قزوین از نظر سرمایه‌گذاری خارجی جزو استان‌های اول در کشور بوده و بیش از 58 جلسه‌ با 243 مصوبه در حوزه سرمایه‌گذاری طی این مدت برگزار شده و به علاوه اینکه با برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل به دنبال رفع موانع تولید هستیم.

رحمانی با اشاره به اقدامات مجموعه استانداری در حوزه تسهیلات بیان کرد: در تبصره 18 حدود 701 مصوبه با 932 میلیارد تومان اعتبار محقق شده است، در موضوع تبصره 16 که مربوط به بحث اشتغالزایی است حدود 475 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و در مشاغل خانگی 119 طرح  و در حوزه وام قرض الحسنه ازدواج بیش از 23 هزار و 500 وام به مبلغ دو هزار و 560 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

وی در خصوص تسهیلات تخصیص یافته از سفر ریاست جمهوری به استان قزوین گفت: بیش از 40 هزار میلیارد تومان کل اعتبارات تخصیص یافته، از مصوبات سفر هیات دولت به استان قزوین بوده است که حدود 10 هزار میلیارد تومان آن در حوزه تسهیلات بود که تاکنون بیش از سه هزار و 800 میلیارد آن تامین شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار افزود: کل منابع بانکی استان حدود 61 هزار میلیارد تومان است که تنها در جریان سفر ریاست جمهور 10هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید افزوده شده است.

رحمانی همچنین توضیح داد: در حوزه مهار تورم استان یازدهم در کشور هستیم و همچنین سطح عمومی قیمت‌ها در استان قزوین به نسبت سایر مراکز استان‌ها مثل تهران و البرز پایین‌تر است.

وی اظهار کرد: در این مدت برای اولین بار میزان بیمه شدگان اصلی استان قزوین بیش از دو و نیم درصد رشد داشته است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین یادآور شد: تشکیل کمیته خارجی با سفرای چند کشور همچون آلمان، فرانسه، بلاروس، هند و کشورهای آفریقایی از اقدامات معاونت اقتصادی در این دوره بوده است که با هدف مراودات تکنولوژی و معاملات تجاری برگزار شده است.

رحمانی با اشاره به موضوع نان و آرد در استان قزوین بیان کرد: قزوین پایلوت کشوری برای سامانه نانینو بود، در روزهای اخیر بخش عمده فعالیت‌های فرمانداران در استان معطوف به نظارت بر بازار آرد و نان و ساماندهی آن شده است، با تلاش های صورت گرفته بخش عمده مشکلات گذشته حل شده است.

وی ادامه داد: اختلاف قیمت 22 برابری بین آرد یارانه‌ای و بازار آزاد سبب بروز برخی تخلفات می‌شود که برای ساماندهی و رصد در این زمینه بیش از هفت هزار بازدید صورت گرفته و حدود 700 پرونده تخلف تشکیل شده است.

این مسئول در پایان گفت: سطح عمومی قیمت‌ها در استان قزوین در حوزه مسکن از تهران پایین‌تر بوده، اما تورم و افزایش قیمت نسبتا بالایی دارد که برای کنترل آن نظارت بر بنگاه‌های مسکن را تشدید خواهیم کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول