اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: اتحادیه اروپا به جای دولت سوریه، از تروریست‌های مزدور خود دعوت می‌کند

اتحادیه اروپا درباره سوریه نشستی برگزار کرد که دولت قانونی این کشور در آن دعوت نشده بود و فقط به مشارکت مزدوران فاسد خود که همپیمان داعش و جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی هستند، بسنده کرد.

دمشق: اتحادیه اروپا به جای دولت سوریه، از تروریست‌های مزدور خود دعوت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه به شدت از عدم دعوت این کشور برای حضور در نشستی که در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد، انتقاد کرد و آن را سیاسی عنوان کرد.

این نشست موسوم به «حمایت از آینده سوریه و منطقه» پنجشنبه گذشته برگزار شد و کشورهای شرکت کننده اعلام کردند که کمکهایی بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به کسانی از سوریه کمک خواهند کرد که از «گرسنگی، فقر و جنگ در کشورشان آسیب دیده‌اند».  اتحادیه اروپا این کمکها را به مناطق تحت اشغال تروریستها و مزدوران خود ارسال می‌کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ضمن نقل بیانیه وزارت خارجه این کشور گزارش داد، این نشست، درباره سوریه بود، ولی دولت سوریه در آن دعوت نشد تا «واقعیت اهداف و سیاستهای شکست خورده آن برملا نشود؛ [سیاستهایی] که معلول اقدامات ظالمانه غیر انسانی و غیر اخلاقی است و آمریکا و اتحادیه اروپا آن را بر مردم سوریه تحمیل کرده‌اند».

این نهاد سوری ادامه داد: برگزار کنندگان این نشست فقط به مشارکت مزدوران فاسد خود که همپیمان داعش و جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی هستند، بسنده کردند؛ گروههایی که همچنان در حال توطئه علیه سوریه هستند و در برابر اراده و منافع ملت آن قرار دارند.

سوریه ضمن انتقاد از اقدام اتحادیه اروپا در جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، تصریح کرد، دمشق موفق شد جنگ تروریستی علیه خود و تلاش برای مداخله در امور داخلی خود را شکست دهد و این مسئله نشان داده است که این کشور از مواضع خود عقب نخواهد نشست.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان تأکید کرد: سوریه که در برابر مزدوران و تروریستها ایستادگی کرده است، امروز قصد دارد با برادران عرب، دوستان و همه کشورهای خیرخواه در جهان همکاری کند تا بتواند تحریمهای اقتصادی را پشت سر بگذارد و پیروزیهای خود را دوچندان کند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول