اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: مسیر پیوستن اوکراین به ناتو آسان نیست

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد مسیر پیوستن اوکراین به ناتو هرگز آسان نخواهد بود.

بایدن: مسیر پیوستن اوکراین به ناتو آسان نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در سخنانی ابراز امیدواری کرد که طی ماه‌های آتی با رئیس جمهور چین دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «آمریکا هیچگونه تدابیر به خصوصی برای تسهیل پیوستن اوکراین به پیمان ناتو اتخاذ نکرده است».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «اوکراین باید تمامی معیارهای لازم برای پیوستن به ناتو را همانند دیگر کشورها داشته باشد و با این کشور به گونه‌ای متفاوت تعامل نخواهد شد».

بایدن در ادامه تاکید کرد: «مسیر پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی آسان نخواهد بود».

پیش از این نیز وبگاه تحلیلی «پولتیکو» در گزارشی نوشت که حمایت از تسهیل مسیر اوکراین به سوی عضویت در ناتو در بین اعضای این ائتلاف رو به افزایش است و احتمال می‌رود که در جریان نشست ماه آینده ناتو، پیشنهاد عضویت کی‌یف در ائتلاف ناتو به صورت رسمی مطرح شود.

در این گزارش آمده است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیش از این پیشنهاد داده بود که اعضای این ائتلاف موافقت کنند که اوکراین بدون طی کردن طرح اقدام برای عضویت در ناتو، پس از پایان جنگ اوکراین، عضو این ائتلاف شود.

«برنامه اقدام برای عضویت» (MAP)، در حقیقت یکسری اصلاحات نظامی و دموکراتیک است که عضوی که قرار است به ناتو پیوندد باید قبل از پیوستن به این ائتلاف این اصلاحات را اجرا کند.

طبق گزارش پولتیکو، حذف مانع MAP، تلاش اوکراین برای پیوستن به ائتلاف ناتو را تسریع می‌بخشد اما با این‌حال، جدول زمانی مشخص یا تضمینی ارائه نمی‌دهد مبنی بر این‌که کی‌یف در نهایت موفق می‌شود که حمایت تمامی اعضای ناتو برای عضویت در این ائتلاف را به دست آورد.  

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول