اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مراسم روز ملی بسیج اساتید در کردستان برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج اساتید کردستان از برگزاری روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه کردستان خبر داد.

مراسم روز ملی بسیج اساتید در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی حاتمی عصر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج، به اقدامات انجام شده بسیج اساتید طی یک سال گذشته گریزی زد و اظهار کرد: بسیج اساتید استان طی سال گذشته در چند حوزه مهم از جمله جهاد تبیین اقدامات موثری انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج اساتید از سال 80 فعالیت خود را آغاز کرده و سالروز شهادت شهید چمران به عنوان بسیج اساتید نام‌گذاری شده است.

به گفته حاتمی، در کردستان 12 کانون بسیج اساتید در سطح دانشگاه‌های کردستان فعالیت می‌کنند و کارهای خود را در قالب دستورالعمل‌های مختلف انجام می‌دهند.

حاتمی همچنین از برگزاری مراسم روز ملی بسیج اساتید با حضور اساتید بسیجی در دانشگاه کردستان خبر داد که همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در طول سال گذشته فعالیت‌هایی در بیش از 20 دستور کار انجام شده و در قالب اردوهای راهیان نور 110 نفر به مناطق جنگی اعزام شده‌اند.

حاتمی اضافه کرد: در حوزه راهیان پیشرفت هم 6 مورد با مشارکت 160 نفر از اساتید در سطح استان برگزار شد و در قالب این طرح از پیشرفت‌های توسعه‌ای و فناورانه در سطح دانشگاه‌ها پرده.برداری می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان اغتشاشات سال گذشته که ضرورت نشست‌های روشنگرانه بیش از پیش احساس شد که در همین راستا در حوزه جهاد تبیین 65 نشست حضوری و مجازی در سطح استان برگزار شد.

حاتمی تصریح کرد: در راستای برگزاری جبهه فرهنگی هم جلسات و نشست‌ها و برنامه‌های متعددی در طول یک سال گذشته برگزار شد.

وی به حضور و مشارکت بسیج اساتید در کارگروه حکمرانی اشاره کرد و گفت: در قالب 12 جلسه به مسائل مختلف از جمله فسادستیزی، حمایت از نیروهای انقلابی و تنظیم بازار پرداخته است.

رییس سازمان اساتید کردستان ادامه داد: در حوزه سواد رسانه 8 مورد جلسات و کارگاه‌های مختلف با حضور اساتید صاحب‌نظر برگزار شد.

وی عنوان کرد: در حوزه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان متولی تحلیل و بررسی این موضوع شده است که در این راستا 11 جلسه با حضور صاحب نظران برگزار شده است.

حاتمی به برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در سطح دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در دوره‌های کشوری بیش از 40 نفر از اساتید بسیج حضور داشته و تاثیرگذار بوده‌اند.

وی اضافه کرد: تا به حال 14 مورد هیئت اندیشه‌ورز با حضور اساتید برگزار و به مثابه اتاق فکر بسیج اساتید به طرح و تحلیل مسائل مختلف پرداخته‌اند.

وی عنوان کرد: بسیج اساتید کردستان در حوزه جهاد تبیین رتبه نخست کشوری را بعد از اغتشاشات سال گذشته کسب کرد و در اجلاسیه‌ای که بسیج اساتید کشور برگزار شد به طور خاص از استان تقدیر شد.

وی از حمایت از پایان نامه‌های ارشد و برگزاری جشنواره شهید چمران توسط بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: امسال نیز برنامه‌ریزی برای دومین گام این جشنواره شروع شده و نفرات برتر به کشور معرفی شده‌اند.

حاتمی با بیان اینکه 40 نفر هادی سیاسی توسط بسیج اساتید به سراسر استان اعزام شده‌اند، گفت: این هادیان سیاسی از توانمندی و تخصص قابل توجهی برخوردار بوده و در حوزه‌های مختلف روشنگری می‌کنند.

وی عنوان کرد: به مناسبت گرامیداشت روز بسیج 31 خردادماه همایشی با حضور بیش از 500 نفر از اساتید در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

وی به سالروز تشکیل بسیج اساتید و برنامه‌های در نظر گرفته برای این ایام گریزی زد و گفت: در این راستا کمیته‌های مختلفی تشکیل شده و در بخش.های مختلف محتوایی، برنامه و غیره فعالیت خواهند کرد.

به گفته وی، در حال حاضر 700 نفر از اساتید دانشگاهی در سطح استان عضو بسیج اساتید هستند و مراسم سالروز تشکیل بسیج اساتید با حضور 500 نفر از اساتید در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: مراسم سالروز تشکیل بسیج اساتید در دو قالب کشوری در قالب وبینار و بخش دوم با حضور فرماندهان ارشد در آیتم‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه دنیای امروز دنیای رسانه است، گفت: معتقد به همراهی و همکاری هرچه بیشتر با رسانه.ها هستیم و امیدواریم با حضور بیشتر رسانه‌ها در برنامه‌های مختلف بسیج اساتید شاهد اطلاع‌رسانی هرچه بهتر برنامه.های بسیج اساتید در سطح استان باشیم.

قربان کیانی مسئول کمیته اجرایی همایش روز بسیج اساتید نیز  اظهار کرد: بسیج اساتید استان کردستان از پیشقراولان برنامه‌های علمی و فرهنگی در سطح استان و کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و بخش.های مختلفی از جمله شهرداری و شورای شهر سنندج برای کمک به این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند.

منتشلو مسئول کمیته تقدیر همایش روز ملی بسیج اساتید هم اظهار کرد: تمام توان و ظرفیت‌های برای برگزاری هرچه مطلوب به لحاظ کمی و کیفی این همایش بکار گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: در قالب این همایش از کانون‌های فعال برتر تقدیر می‌شود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول