اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سیاستمدار آمریکایی: ضد حمله اوکراین به «دیوار فولادی» خورد

سیاستمدار جمهوریخواه آمریکایی از ابعاد گسترده خسارات و تلفات اوکراین در ضد حمله‌ای که مدتها درباره آن تبلیغ می‌کرد، پرده برداشت.

سیاستمدار آمریکایی: ضد حمله اوکراین به «دیوار فولادی» خورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریچارد هایدن بلک»، سیاستمدار جمهوریخواه و سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا به تلفات و خسارات بالای ارتش اوکراین در ضدحمله‌ ادعایی علیه روسیه و شکست مطلق تانک‌ها و تسلیحات سنگین اهدایی غرب اذعان کرد.

این سیاستمدار جمهوریخواه آمریکا  با انتشار پستی در توئیتر تاکید کرد، ضدحمله ای که ارتش اوکراین مدتها بر سر آن رجزخوانی می‌کرد با گذشت تنها یک هفته از به «دیوار فولادی» برخورد کرده و خسارات سنگینی متحمل شد.

او که از اعضای سابق یکی از مجالس سنای ایالتی آمریکا بوده، نوشت: «حمله اوکراین به یک دیوار فولادی برخورد کرد. اوکراین در عرض تنها یک هفته بعد از شروع حمله متحمل 7000 کشته در نبرد و از دست دادن 160 تانک و 360 خودروی زرهی شد بدون آنکه دستاورد چندانی کسب کند.»

ریچارد هایدن بلک که کهنه سرباز جنگ ویتنام بوده ادامه داد: «این یک حمام خون بی هدف است. همه جا آثار تانک‌های لئوپارد سوخته و خودروهای بردلی منهدم شده دیده می‌شود. این انسانی نیست که به اوکراین بگویند تا هر زمان که طول بکشد بجنگد. همین حالا به این جنگ غم انگیز پایان دهید.»

یک مشاور سابق پنتاگون با تایید متحمل شدن شکست از سوی نیروهای مسلح اوکراین، هشدار داده که ناتو ممکن است به جنگ با روسیه در اوکراین ورود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سرهنگ «داگلاس مک گریگور»، مشاور سابق رئیس پنتاگون در کانال خود در شبکه «یوتیوب» هشدار داد، با وارد شدن شکست ها به نیروهای مسلح اوکراین، ائتلاف ناتو ممکن است رسماً در تلاش برای نجات رژیم کی‌یف خود را تبدیل به یکی از طرفهای جنگ در اوکراین کند.

روسیه اخیرا اعلام کرد، در جریان درگیری‌ها در جبهه «زاپروژیا» در جنوب اوکراین‌ چند دستگاه تانک آلمانی «لئوپارد» و خودروی زرهی نظامی «برادلی» آمریکا را به غنیمت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه تصاویری از این تجهیزاتی که تحت نظر سربازان ارتش این کشور قرار داشتند منتشر کرد. این وزارتخانه با اشاره به اینکه موتور برخی از این تجهیزات هنگام تصرف همچنان روشن بود از فرار سربازان اوکراینی از مواضعشان خبر داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین چند ویدیو از تسلیحات نظامی غربی نابود شده ارتش اوکراین منتشر کرد.  این تصاویر نشان از شکست ارتش اوکراین در کسب هیچ گونه پیشرفتی به رغم تمامی کمک های تسلیحاتی متحدان غربی و آمریکا به آن دارند.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از آغاز عملیات ضد حمله ارتش اوکراین خبر داده بود.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در «مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ» در روز جمعه آمارهایی از تلفات و خسارات وارد شده به ارتش اوکراین در ضمن ضد حمله را ارائه کرد و تلفات اوکراین در نتیجه ضدحمله را «فاجعه بار» خواند..

ولادیمیر پوتین اعلام کرد، اوکراین در این ضد حمله بیش از 600 خودروی زرهی شامل 186 دستگاه تانک را از دست داده است.

پوتین توضیح داد: «تلفات اوکراینی‌ها بسیار سنگین و در مقایسه با تلفات ارتش روسیه 10 به یک بوده است. این یک حقیقت است. از بین رفتن جنگ افزارهای آنها نیز هر روز افزایش می‌ِیابد. ارتش اوکراین تا به امروز 186 دستگاه تانک و 418 خودروی زرهی خود را از دست داده است.»

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، کی‌یف هر چند ذخایر تسلیحات راهبردی خود را برای ضد حمله به خدمت گرفت، نتوانست به هیچ یک از اهدافش دست یابد. خالی شدن سریع انبارهای تسلیحات جنگی اوکراین به معنی این است که مجبور به اتکا به تسلیحات خارجی دریافتی خواهد شد.»

رئیس جمهور روسیه به اوکراین گوشزد کرد: «شما نمی‌توانید اینگونه برای مدت زیادی جنگ به راه بیندازید. صنایع دفاعی ما با این حال روز به روز رشد پیدا می‌کنند.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول