اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استراتژیست اسرائیلی: نتانیاهو کنترلش بر امور را از دست داده است

یک راهبردشناس رژیم صهیونیستی تصریح کرده نخست‌وزیر این رژیم کنترلش بر امور را از دست داده است.

استراتژیست اسرائیلی: نتانیاهو کنترلش بر امور را از دست داده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موشه دبی»، استرتژیست صهیونیستی و بنیانگذار و مدیر شرکت «دبی گروپ» که یک سازمان فعال در زمینه تبلیغات رسانه‌ای است امروز پنجشنبه با اشاره به جنجال‌ها بر سر طرح «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که او کنترلش بر امور را از دست داده است. 

موشه دبی که از تحلیلگران حامی نتانیاهو است به روزنامه عاروتص شوع گفته در حال حاضر موضوعات «مهم‌تر و حیاتی‌تری» (نسبت به مسئله اصلاحات قضایی) وجود دارد که نتانیاهو باید به آنها بپردازد.  

او گفت: «برخی مسائل امنیت ملی وجود دارند که برای اسرائیل مهم‌تر و حیاتی‌تر هستند و لازم است او به آنها رسیدگی کند.«

موشه دبی تصریح کرد: «مسئله ایران در وضعیت حادی قرار دارد و لازم است او برای دیدار با جو بایدن به آمریکا سفر کند چون مسائلی وجود دارند که فقط این دو نفر می‌توانند حل کنند.»

نتانیاهو طرحی را برای کاستن از قدرت قوه قضاییه در فلسطین اشغالی پیشنهاد کرده است. طرح او شامل پیشنهادهایی برای محدود کردن قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی است. 

نتانیاهو و حامیان این طرح استدلال می‌کنند که قوه قضاییه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند. با این حال، پیشنهاد این اصلاحات باعث به راه افتادن اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی شده است. 

معترضان می‌گویند نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضاییه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند. به گفته این معترضان، اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو می‌تواند فرار از پیگرد قانونی علیه او در پرونده‌های فساد را آسان‌تر کند. 

نتانیاهو در طول دوران نخست‌وزیری خود با اتهامات متعدد فساد در زمینه دریافت رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی مواجه بوده است.  

موشه دبی در مصاحبه با عاروتص‌شوع مدعی شده نتانیاهو می‌خواهد از مسئله اصلاحات قضایی عبور کند و به این مسائل حیاتی‌تر بپردازد. 

وی گفت: «بنابراین، نتانیاهو می‌خواهد این مسئله را پشت سر بگذارد. اصلاحات قضایی باعث لطمه به او در سطوحی شده که او تصورش را هم نمی‌کرد.»

دبی همچنین خاطرنشان کرد که بعضی از اعضای حزب لیکود، یعنی حزبی که نتانیاهو ریاست آن را به عهده دارد نیز از این اصلاحات قضایی رضایت ندارند. 

وی همچنین به تبعات طرح اصلاحات قضایی اشاره کرد و گفت: «اقتصاد به سرعت به این مسئله از طریق بازار سهام و غیره واکنش نشان داد. جامعه یهودیان حریدی به شدت از ان به دلیل افزایش هزینه‌های معیشت لطمه خوردند.»

وی اضافه کرد: «این مسائل به همه بخش‌ها لطمه زده‌اند و نتانیاهو می‌خواهد راه متفاوتی در پیش بگیرد. او کنترلش را از دست داد و امروز می‌خواهد آن مسئله را تمام کند.»

او درباره تهدیدهایی که پیش روی رژیم صهیونیستی قرار دارد گفت: «دیروز طبق گزارش‌های موجود یک عملیات بمباران در سوریه اتفاق افتاد. ما با تهدید ایران با موشک‌های دوربرد مواجه هستیم و دولت هنوز در راستای منافع مردم گام برنمی‌دارد. وظیفه دولت کمک کردن به همه ما است، خواه به آن رأی داده باشیم یا نه اما رفتاری که در اینجا وجود دارد چنین نیست. من دارم ناامیدی‌ها در حزب لیکود و سایر احزاب را هم می‌بینم.»

این تحلیلگر پیشنهاد کرد که نتانیاهو باید با اعضای کابینه ائتلافی خود به توافقی برای به تأخیر انداختن اصلاحات قضایی برسد.»

او گفت: «وقتی که او مسئولیت کارها را به عهده گرفته بود و مسائل را مدیریت می‌کرد شاهد بودیم که کابینه ائتلافی قدرتش زیاد شد. با آن نتانیاهوی قبلی، این اتفاق که کنترل امور از دست خارج شده رخ نمی‌داد.»

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول