اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۴۷ طرح کشاورزی در استان قزوین به بهره بهره برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۴۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح‌ها ضمن بهره مندی دو هزار و ۹۹۹ خانوار، زمینه اشتغال ۱۹۸ نفر به صورت پایدار و ۲۱۵ نفر به صورت ‌تثبیت اشتغال فراهم شده است.

۴۷ طرح کشاورزی در استان قزوین به بهره بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد حسین عطایی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که ظهر امروز با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، فاطمه محمدبیگی و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استان و دستگاه‌های تابعه ، معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: شبکه آبیاری دشت قزوین در کشور کم نظیر و بی رقیب است که با برنامه ریزی صورت گرفته عملیات احیا و پایدارسازی این دشت آغاز شده است. احیای دشت قزوین را با اجرای برنامه های علمی و کارشناسی و اصلاح الگوی کشت و توسعه آبیاری مدرن محقق خواهیم کرد.

وی به افتتاح طرح های هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۴۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح‌ها ضمن بهره مندی دو هزار و ۹۹۹ خانوار، زمینه اشتغال ۱۹۸ نفر به صورت پایدار و ۲۱۵ نفر به صورت ‌تثبیت اشتغال فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با بیان اینکه طی ۵۰ سال بهره برداری از دشت قزوین تبعات مثبت و منفی زیادی داشته و بایستی توجه ویژه ای به آن شود، بیان کرد: بخش کشاورزی متولی امنیت غذایی و کمی و کیفی غذای مردم است البته طی این ۵۰ سال در برخی مقاطع طرح هایی خرد با هدف ایجاد اشتغال انجام شده و باید توجه ویژه ای شود چرا که اگر کشاورزی زمانی از حالت اولیه و تولید انبوه خارج و معیشتی می شود مشکلاتی برای خود ایجاد می کند.

عطایی ادامه داد: سابقه دشت قزوین در کشاورزی بسیار شاخص و برجسته است و شبکه دشت آبیاری در اجرا بی نظیر است و و حفظ این شبکه بایستی مورد توجه قرار گیرد. همچنین اقدامات تجمیع اراضی و ۱۶ هزار هکتار اراضی تجمیعی یک کار ارزشمند می باشد که انجام شده است.

وی گفت: بر اساس قانون افزایش بهره وری در سال ۸۹ و با تکیه بر شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» بی تردید از مسیر ارتقاء بهره وری می گذرد و ارتقاء بهر وری و اصلاح الگوی تولید دو رکن قانون افزایش بهره وری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: نجات دشت قزوین بایستی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد توسعه بخش کشاورزی باشیم.

عطایی در پایان یادآور شد: برنامه رتبه بندی مراکز جهاد کشاورزی در دستور کار این سازمان است و قرار بر این است این مراکز بر اساس نوع کار و عملکرد آنها شاخص تعیین شود و تلاش بر این است تا با اتکا به تشکلها، اصلاح و تقویت تشکل های کشاورزی در راستای توسعه بخش حرکت کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول