اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

از تجهیز مدارس تا ایجاد ۳۰ هزار شغل، ثمره همکاری گروه‌های جهادی با دانش‌بنیان‌ها

مراسم اختتامیه نمایشگاه محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زدا عصر امروز ۲۵ خرداد ماه در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

از تجهیز مدارس تا ایجاد ۳۰ هزار شغل، ثمره همکاری گروه‌های جهادی با دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، نخستین دوره نمایشگاه محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زدا به پایان رسید. نمایشگاه آبادیران، با شعار «نوآوری برای آبادانی» با هدف ایجاد بستری برای اتصال زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان‌ها به چالش‌ها و مسائل مناطق محروم کشور برگزار شد.

توافق نهادهای حاکمیتی با دانش‌بنیان‌ها برای تأمین تجهیزات و فناوری‌ها

شکری، رئیس نمایشگاه آبادیران در گزارشی از ۳ روز نمایشگاه محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زدا اعلام کرد: نمایشگاه آبادیران در این ۳ روز، بیش از ۱۵۰۰ بازدیدکننده از مردم و افراد سطح بالای نهادهای محرومیت‌زدا داشت. در جریان رویداد آبادیران، ۱۳۱ تفاهم‌نامه و ۵۳ قرارداد مختلف بین شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و نهادهای حاکمیتی محرومیت‌زدا منعقد شد. همچنین مجموع ۱۰۰۰ ساعت گفتگو در ۲۲ نشست، پنل و گفتگوی تخصصی با بیش از ۴۵۰ شرکت‌کننده برگزار گردید.

وی در خصوص تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌های مختلف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و نهادهای حاکمیتی بیان کرد: در موضوعات مختلف در خصوص حل فناورانه چالش‌های مناطق محروم مانند تجهیز مدارس، حل مسئله آب‌رسانی و تصفیه آب روستاها و مناطق محروم، اشتراک منابع صندوق‌ها برای تأمین مالی طرح‌های فناورانه و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و زیست‌بوم نوآوری در این زمینه توافق‌نامه‌های مختلفی بین معاونت علمی و نهادها منعقد شد.

وی افزود: شناسایی مناطق هدف و توافق‌های مختلف در راستای حل مشکلات و اشتغال‌زایی در این متاطق به کمک ۱۰۰ طرح دانش‌بنیان به میزان ۳۰۰۰۰ شغل از دیگر دستاوردهای آبادیران بود. همچنین نهادها و بنیادهای حاضر در نمایشگاه توانستند توافق‌نامه‌های مختلف فناورانه با دانش‌بنیان‌ها در زمینه‌های تأمین فناوری، صادرات محصولات، راهبری شغلی و ایجاد اشتغال با دانش‌بنیان‌ها برقرار کنند.

اجزای مختلف برنامه ملی آبادیران ادامه‌دار هستند

رئیس نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا، برنامه ملی آبادیران را ادامه دار و مستمر دانست و اظهار داشت: برنامه آبادیران به دنبال جریان‌سازی و تداوم جریان‌سازی محرومیت‌زدایی به کمک شرکت‌ها و فناوران است. این برنامه اجزای مختلف و متنوعی را برای افزایش تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی و تداوم این حرکت خواهد داشت.

او در پایان تأکید کرد: در جریان نمایشگاه آبادیران، از سامانه تأمین مالی جمعی نیز رونمایی شد که این سامانه به دنبال شناسایی و اعلام نیازمندی‌های فناورانه روستاها و مناطق مختلف و تأمین مالی آن‌ها از طریق شرکت‌های مختلف و مردم خواهد بود.

در نخستین دوره نمایشگاه آبادیران، سرمایه مورد نیاز برای تأمین ۴۰ دستگاه تبلت هوشمند نابینایان نیز از طریق تأمین مالی جمعی از مردم و نهادها و دستگاه‌های حاضر در نمایشگاه جذب شد. همچنین در نمایشگاه آبادیران، ۱۰۰ طرح محرومیت‌زدا از فناوران و صاحبان ایده درسافت شد که در مراسم اختتامیه نمایشگاه، از ۱۰ طرح برگزیده تجلیل شد.

شرکت پیام‌آوران نانوفردانگر برنده ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی برای طرح برگزیده رتبه اول شد. شرکت‌های توسعه فناوری سبز شورآب و فناوران کشت‌گستر ایرانیان نیز به ترتیب در رتبه دوم و سوم، جایزه نقدی ۳۰ و ۲۰ میلیون تومانی دریافت کردند. همچنین ۳ غرفه نیز برحسب میزان فروش یا عقد قرارداد به عنوان غرفه برتر شناخته شدند که شرکت‌های رویش‌گر هورشید، پارت لایه‌نگار مشهد و دانش‌پویان رباتیک عناوین این شرکت‌ها بودند.

نخستین رویداد ملی آبادیران با حمایت و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با حضور بیش از ۲۸ نهاد و گروه جهادی محرومیت‌زدا در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول