اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکاوی بحران سیل در اصفهان؛‌ از نبود طرح‌های آبخیرداری تا پل غیراستاندارد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان: اجرا نکردن طرح‌های آبخیزداری، ساخت پل بدون در نظر گرفتن بار رسوبی و تخریب سازه امامزاده واقع در مسیل از مهم‌ترین دلایل بروز خسارت در سیل اخیر بود.

واکاوی بحران سیل در اصفهان؛‌ از نبود طرح‌های آبخیرداری تا پل غیراستاندارد

محمود چیتیان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تأکید بر تشدید برخورد قانونی با متجاوزان به حریم رودخانه‌ها در استان، اظهار داشت: پیگیری عملیات اجرایی پروژه‌های ناتمام، طرح‌های تغذیه مصنوعی، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌ها از جمله وظایف مهم شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است.

وی با بیان اینکه تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها بر عهده آب منطقه‌ای است، افزود: پافشاری به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها منجر به ایجاد سازه‌هایی در بستر رودخانه و مسیل می‌شود که توانایی و تاب آوری در پیک سیلاب را ندارند.

چیتیان با اشاره به علل بروز سیل اخیر در استان گفت:  اجرا نکردن طرح‌های آبخیزداری، ساخت پل بدون در نظر گرفتن بار رسوبی و تخریب سازه امامزاده واقع در مسیل از مهم‌ترین دلایل بروز خسارت در سیل اخیر بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر اقدامات انجام شده در حین و پس از بروز حادثه، تصریح کرد: به محض وقوع سیلاب رئیس اداره منابع آب شهرستان اردستان در محل حاضر شد و از ابتدای حادثه عملیات اجرایی اصلاحی صورت پذیرفته است.

وی با ارائه پیشنهاداتی برای پیشگیری از سیلاب عنوان کرد: ساخت طرح‌های آبخیزداری در بالادست مناطق در خطر سیل، ساخت پل با یک دهانه، ساخت دیواره ساحلی و تقویت سیل بندها و لایروبی مسیل‌ها در این مناطق حائز اهمیت است.

به گزارش فارس، در اثر وقوع تگرگ و بارش‌های رگباری هفته گذشته مطابق با ارزیابی‌های انجام شده ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های کشاورزی، اماکن مسکونی، راه‌ها و شبکه‌های آب و برق و مخابرات در ۱۰ شهرستان استان وارد شد و ۴ نفر جان باختند.

 این خسارات شامل ۱۳۸ واحد مسکونی روستایی، ۲۴۶ کیلومتر از راه‌ها، ۶۷ دستگاه پل و ابنیه فنی، ۳ ‌کیلومتر از معابر روستایی، ۶۹ رشته قنات، ۸۴۰ رأس دام سبک، ۲ رأس سنگین، ۲ واحد پرورش طیور و گلخانه، ۵۵کلونی زنبور عسل، ۴۰ کیلومتر جاده بین مزارع و بروز آسیب به ۱۸۰۰ هکتار زراعت و باغ در شهرستان‌های اردستان، نایین،کوهپایه، لنجان، هرند، برخوار، کاشان، شاهین هرند، ورزنه و خوروبیابانک است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول