اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

صدور حکمی متفاوت؛ مجرمی که تهیه کننده فیلم می‌شود

در اقدامی ابتکاری در دادسرای قزوین، یک متهم مکلف به تهیه‌کنندگی یک اثر هنری با موضوع آسیب های اجتماعی به عنوان مجازات جایگزین حبس در پرونده مطروحه در شعبه دادیاری شد.

صدور حکمی متفاوت؛ مجرمی که تهیه کننده فیلم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در اقدامی ابتکاری که توسط حجت الاسلام کلینی دادیار دادسرای قزوین و پس از تایید دادستان مرکز استان صورت گرفته، یک متهم مکلف به تهیه‌کنندگی یک اثر هنری با موضوع آسیب های اجتماعی به عنوان مجازات جایگزین حبس در پرونده مطروحه در شعبه دادیاری شده است.

در این رابطه محمدرضا امامقلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به تکمیل چرخه مجازات بزه های فرهنگی و اجتماعی به نفع فرهنگ و اجتماع در استان، اظهار کرد: اخیرا مذاکره ای جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری بین حوزه هنری و دادستانی قزوین انجام گرفت. بنا بر این تفاهم نامه، مجرم فرهنگی در طول مدت حکم تعلیق، مکلف به تهیه کنندگی فیلم با موضوع آسیب های اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: در حاشیه اکران خصوصی مستند «منفی 14» ویژه دستگاه قضایی استان گفت و گویی با علی فولیان معاون دادگستری قزوین و حجت الاسلام کلینی نماینده دادستان قزوین در امور اطفال و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست در خصوص کاهش جمعیت کیفری و پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت های هنری صورت گرفت و در آن، حوزه هنری قزوین آمادگی خود را به محل اجرای مجازات جایگزین به صورت تولید هنری اعلام کرد.

رییس حوزه هنری استان قزوین افزود: کمتر از 48 ساعت از تفاهم نامه ای که هنوز به امضا نرسیده است، نگذشته بود که دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب قزوین اولین حکم متهم فرهنگی را با تکلیف هنری اعلام کرد.

این مسئول تصریح کرد: براساس این حکم که به استناد مواد 46 و 47 از قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ است، محکوم علیه مکلف به ساخت و تهیه فیلم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین تحت نظارت معاون دادستان در امور پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه شد.

 

امامقلی با اشاره به دغدغه فرهنگی دادستان قزوین و سرعت بالای عملیاتی شدن این تفاهم نامه اظهار کرد: منظومه فکری واحد در بین مسئولین می تواند مسیر پیشرفت را هموار کند. این اقدام شایسته یعنی تزریق منابع مالی سرگردان به سبد فرهنگ و هنر قطعا نقش مهمی برای اثرگذاری بیشتر اصحاب هنر و جامعه جهت تکامل تربیت اجتماعی خواهد داشت.

وی یادآور شد: توجه به نقش هنر در پیشبرد اهداف کشور، اعتقاد مسئولین دستگاه قضایی استان به این موضوع بسیار ارزشمند است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول