اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اقرار سرباز آمریکایی به جرم همکاری با داعش

یک سرباز آمریکایی امروز چهارشنبه به جرم خود در خصوص همکاری با گروه تروریستی داعش برای حمله به نیروهای آمریکایی اقرار کرد.

اقرار سرباز آمریکایی به جرم همکاری با داعش

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک سرباز آمریکایی به جرم خود در زمینه تلاش برای کمک به داعش جهت حمله غافلگیرانه به نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا اقرار کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای گفته این سرباز که اهل ایالت اوهایو است به تلاش برای ارائه «حمایت‌های مادی» از یک سازمان تروریستی خارجی و تلاش برای کمک به داعش برای حمله به سربازان آمریکایی اعتراف کرد.

وزارت دادگستری آمریکا هویت این سرباز را «کول بریجز» اعلام کرده و نوشته او 22 سال سن دارد و سال 2019 به ارتش پیوسته است.

اسناد دادگاهی نشان می‌دهند بریجز دست‌کم از سال 2019 شروع به ترویج پروپاگاندای گروه‌های افراطی کرده است.

مطابق این اسناد او در اکتبر 2020 با یکی از مأموران مخفی اف‌بی‌آی که خودش را به جای عامل داعش جا زده بود شروع به برقراری ارتباط کرد. در خلال این ارتباط‌ها بریجز از ارتش آمریکا ابراز ناخرسندی کرده و برای همکاری با داعش اعلام همکاری کرد.

بریجز سپس اقدام به ارائه آموزش و راهنمایی به گروه‌های مبارز داعش که در تدارک حمله بودند کرده است. او علاوه بر این، بخش‌هایی از دفترچه راهنمای مربوط به تاکتیک‌های رزمی ارتش را در اختیار این مأمور مخفی اف‌بی‌آی که خودش را به جای عامل داعش جا زده بود قرار داد.

دسامبر 2020 بریجز راهنمایی‌هایی را در خصوص نحوه حمله داعش به نیروهای آمریکا در خاورمیانه در اختیار این مأمور مخفی قرار داد.

تلاش برای ارائه حمایت‌های مادی به یک گروه تروریستی با تحمل حداکثر 20 سال حبس مجازات می‌شود. به علاوه، تلاش برای کشتن نیروهای آمریکا نیز ممکن است با حداکثر 20 سال حبس مجازات شود. بریجز قرار است روز 2 نوامبر محاکمه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول