اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| یک خبر میلیاردی از اعماق زمین!

تحقیقات نشان داده امیدواری و خوش‌بینی وقتی سراغ‌تان می‌آید که از اتفاقات مثبت دور و از اطراف‌تان خبردار شوید. اینکه شما دست روی زانو بگذارید و برای انجام کاری بلند شوید، پیاله انرژی‌تان هیچ‌وقت ته نکشد و پیش به سوی اهدافتان حرکت کنید. همه و همه معجزه خبر خوب است!

خبر خوب| یک خبر میلیاردی از اعماق زمین!

گروه خبر خوب: چرا خبرخوب؟! اینکه هر روز اتفاق قشنگ و خوب کشورمان را گلچین کنیم و شما بخوانید اصلا به چه کار می‌آید؟! آن هم شاید کیلومترها دورتر از شما، از شهری دیگر و قصه مردمانی که نمی‌شناسیدشان. بایدخدمت‌تان عرض کنیم که خبرخوب نسخه‌ای است کامل، برای تجویز یک زندگی سالم و موفق. حالا چرا؟! به هر دلیل و مشغله‌ای اگر اهل اخبار نباشید شاید از این چرخه اتفاقات مثبت‌کشورمان و مردمش دور بمانید. اگر هم که پای ثابت اخبار هستید احتمال دارد میان  انبوه خبرهای روزانه، روایت‌هایی که باید بشنوید به گوش‌تان نرسد. اصلا شاید از آن دسته از افرادی باشید که اکتفا کنید به فضای مجازی و جنجال خبری‌اش اما باید بگوییم که یک خبرخوب هرچند کوتاه می‌تواند روزتان را بسازد. تحقیقات نشان داده امیدواری و خوش‌بینی وقتی سراغ‌تان می‌آید که از اتفاقات مثبت دور و اطراف‌تان خبردار شوید. اینکه شما دست روی زانو بگذارید و برای انجام کاری بلند شوید، پیاله انرژی‌تان  هیچ‌وقت ته نکشد و پیش به سوی اهدافتان حرکت کنید. امید و اعتماد به نفستان را وصله کنیدبه تنتان و خوش‌بین باشید به ادامه زندگی همه و همه معجزه خبر خوب است! نمی‌خواهید که خودتان را از این معجزه محروم کنید؟!

یک خبر میلیاردی از اعماق زمین!

شاید باورش برایتان سخت باشد اما در بسته امروزمان برایتان از اعماق زمین و از دل سرزمین‌مان هم خوش‌خبر هستیم. می‌دانید که مس، سومین فلز استراتژیک و پرمصرف دنیا به لحاظ تناژ و دومین فلز استراتژیک دنیا از لحاظ ارزش محسوب می‌شود. حالا این نعمت الهی به سرزمین و مردم‌مان ارزانی داشته شده و خوشبختانه روز گذشته بزرگترین معدن مس غرب آسیا در ایران و در محدوده معدنی سریدون مس سرچشمه کشف شده است.  دانش بومی و توان نیرو‌های متخصص کشورمان، باعث شده این گنج پنهان در دل زمین، با تناژی حدود ۳ میلیارد تن با عیار متوسط ۴۲ درصد به منابع مدنی کشورمان اضافه شود. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود، به گفته مدیر عامل شرکت ملی مس ایران پیش بینی می‌شود منبع زمین‌شناسی برآورده شده، تا ۴ میلیارد تن افزایش پیدا کند. مثل همیشه به کشورمان افتخار کنیم و قدردان زحمات جوانان کشورمان باشیم!


کشف بزرگترین معدن مس غرب آسیا در ایران

 

گمنام‌های نیکوکار حتی در ایستگاه اتوبوس!

یکی از برکات بسته روزانه خبرخوب برای ما شما هستید و مهربانی‌هایی که بی‌جواب نمی‌گذارید. هرجا دل مهربانی ببینید و روح بلندی که رسم نیکی‌اش خوب به جانتان نشسته برایمان روایت‌گری می‌کنید تا نشان دهید لیست آدم‌های خوب بلند بالاست و قرار نیست ته بکشد.« رفته بودم مسجدسلیمان برای تشییع پیکر دوستم. موقع برگشت به اهواز، پول نقد همراهم نبود، مسئول باجه پایانه مسافربری گفت که با راننده حساب کنید، وقتی سوار شدم راننده گفت: عابربانک توی مسیر هست انتقال بده که از شانس بد عابر بانک هم مشکل فنی داشت. سوار که شدم موضوع رو به راننده گفتم و خودم خیلی اذیت بودم که چه کار کنم؟! یک لحظه دیدم مسافر کناریم بدون اینکه من را بشناسد گفت آقا من حساب می‌کنم و پول کرایه رو سریع داد به راننده، منم مات و مبهوت فقط نگاه می‌کردم، خیلی تشکر کردم ازش.شماره کارتش رو گرفتم و به شوخی گفتم اگر واریز نکردم برات چی؟ جواب داد فدا سرت. خواستم بگم آدم‌های خوب زیادی کنارمان هستند و زندگی می‌کنند.هرچند شاید نشناسیم‌شان!» 

بانوی ایرانی الگوی دختران آسیا

تقریبا پای ثابت خبرهای خوب‌مان شده افتخار آفرینی بانوان کشورمان! اصلا بگذارید بگوییم هرجا خبر از افتخارآفرینی است شک نکنید پای یک زن ایرانی در میان است.کمتر پیش می‌آید بسته‌های خبرخوب از غرورآفرینی بانوان‌مان خالی بماند اما اینکه این افتخارآفرینی‌ها چرا به چشم بعضی‌ها نمی‌آید خدا می‌داند. شاید هم بهتر است بگوییم اصلا چشم دیدنش را ندارد. این‌بار هم «ستاره مظهری» سکوی خبرخوب را فتح کرده و به نام خودش زده است. بانوی ورزشکار کشورمان، نام خود را به عنوان اولین زن مسلمان و با پوشش کامل اسلامی در رقابت‌های جهانی موج سواری السالوادور که انتخابی بازی‌های المپیک پاریس است، ثبت کرد. شیرینی این اتفاق را هم به کام‌تان بیشتر کنیم و بگوییم حضور نماینده شایسته بانوان کشورمان با پوشش کامل در رقابت‌های جهانی موج سواری انعکاس مطلوبی در بین کشورهای اسلامی داشت.  مالدیو میزبان رقابت‌های موج سواری آسیا از «ستاره مظهری» برای حضور در این رقابت‌ها دعوت کرده تا باعث ایجاد انگیزه برای بانوان کشورهای مسلمان باشد.


حضور نخستین زن مسلمان در رقابت‌های جهانی موج‌سواری

 

  یک خبر شیرین بر فیش حقوقی پاکبانان

رسیده‌ایم به سکوی آخر خبرخوب و اجازه دهید چند خبر افزایشی جذاب تقدیم نگاه‌تان کنیم تا فردا از راه برسد و ما خبرهای خوبی را برایتان بنویسیم که شما و همت‌تان خالقش بودید. هرجای سرزمین‌مان که هستید. چه کارمندید یا بازاری. چه مسئولید و چه مردم عادی، فرقی ندارد برای فردای بهتر برای سرزمین و مردمش باید یک قدم به سوی خوبی‌ها برداریم.
خب خدمت‌تان عرض کنیم که مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اعلام کرده از این ماه حقوق پاکبانان شهرداری تهران با درج معوقات از ابتدای امسال، ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و در فیش حقوقی آن‌ها در خرداد محاسبه و به حساب‌شان واریز خواهد شد.
دومین خبر افزایشی کشورمان هم مربوط به آب است. بررسی ۶۰ سد مهم کشاورزی و آشامیدنی در ۳۱ استان کشور نشان می‌دهد بارندگی‌های اخیر باعث افزایش حجم آب ۳۲ درصد از سدها شده است.
در سفر رئیس جمهور به ونزوئلا نیز، همکاری‌های  میان ایران و ونزوئلا افزایش پیدا کرده و 19 سند و تفاهمنامه همکاری میان این دوکشور امضا شده . 


حقوق پاکبانان شهرداری ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

ذره‌هایی که نباید از آنها غافل شد!

«پس هرکس به اندازۀ ذره اى کار نیک کرده باشد، آن را مى بیند» این سخن خداوند است در سوره زلزال. خوبی و نیکی به گفته حق تعالی اگر به اندازه ذره‌ای هم باشد از دایره حساب و کتاب خدا جانمی‌ماند و ارزشمند است. حالا شاید هر روز نتوانیم آن‌طور که باید نیاز فطرت‌مان را پاسخگو باشیم و یک کار خوب بنشانیم در پرونده اعمال‌مان. اما همین آیه قرآن نشان می‌دهد از این ذر‌ه‌ها هم نباید غافل شد. همین امروز لیستی از کارهای خوب که هم حال خودتان را بهتر کند و هم دیگران را آماده کنید. جایی جلوی چشمتان بگذارید و هر بار موقعیتش را داشتید یکی از این ذره‌ها بنشانید در پرونده اعمالتان. مثلا زنگ بزنید و جویای احوال یکی از دوستان شوید. یک مشت ارزن برای پرنده‌ها بریزید. صندلی مترو و یا اتوبوس را  در اختیار خسته‌ترها بگذارید و ...

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول