اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

شبکه سراسری «امیدآفرینان» در دانشگاه آزاد آغاز به کار کرد

شبکه سراسری «امیدآفرینان» با هدف شناسایی و شبکه‌سازی، آموزش، ساماندهی و بکارگیری عملیاتی کنشگران جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی کشور آغاز به کار کرد.

شبکه سراسری «امیدآفرینان» در دانشگاه آزاد آغاز به کار کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، شبکه سراسری «امیدآفرینان» با هدف شناسایی و شبکه‌سازی، آموزش، ساماندهی و بکارگیری عملیاتی کنشگران جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی کشور در راستای جهاد تبیین به صورت شبکه‌ای و منسجم در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد معرفت مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریت جریان اطلاعات، استفاده از فضای مجازی و شبکه‌سازی کنشگران فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی به عنوان بستری قوی و بسیار تأثیرگذار حائز اهمیت است. با شبکه‌سازی عملیاتی کنشگران فضای مجازی و هدایت در قالب تولید و انتشار محتوای حرفه‌ای در این فضا، ضریب نفوذ و اثرگذاری مؤثر بر مخاطبان در راستای گفتمان جبهه انقلاب اسلامی فراهم می‌شود.

معرفت هدف از ایجاد شبکه سراسری امیدآفرینان را، شناسایی و شبکه‌سازی، آموزش، ساماندهی و بکارگیری عملیاتی کنشگران جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی کشور در راستای جهاد تبیین (آگاه‌سازی و امیدآفرینی) به صورت شبکه‌ای و منسجم عنوان کرد.

وی افزود: شبکه سراسری امیدآفرینان دارای شورای سیاستگذاری، رئیس و جانشین شبکه و هشت معاونت تخصصی است و در مجموع از ۲۶۰ نفر کنشگر فضای مجازی تشکیل شده است. ۴۰ نفر از این اعضا در ساختار معاونت‌های تخصصی «رصد و افکار سنجی، تحلیل، تولید محتوا، توزیع و انتشار محتوا، آموزش، شبکه‌سازی، پشتیبانی و منابع انسانی» براساس توانمندی‌های افراد بکارگیری و سازماندهی و بقیه افراد شبکه بر اساس گروه‌های ۲۰ نفره به صورت شبکه‌ای ذیل ۱۰ سرشبکه دسته‌بندی می‌شوند.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرح وظایف معاونت‌های شبکه سراسری امیدآفرینان، افزود: هر یک از اعضای شبکه موظف به رصد، تولید و انتشار محتوای انقلابی در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی در فضای مجازی کشور است؛ همچنین ایجاد یک صفحه شخصی و یک صفحه پوششی در «توئیتر» و «اینستاگرام» و پیامرسان‌های مطرح داخلی به ویژه «ویراستی» و «روبیکا» در راستای کنشگری پیرامون مسائل روز، از دیگر وظایف اعضای این شبکه به شمار می‌رود.

وی افزود: اعضای شبکه مؤظف به انتشار محتوا و به اشتراک‌گذاری محتوای دیگر اعضای شبکه و کنشگران مورد تأیید شبکه در فضای مجازی هستند. هر یک از اعضای شبکه باید در راستای گسترش شبکه‌سازی نسبت به شناسایی کنشگران انقلابی فضای مجازی اقدام کند.

معرفت با بیان مهم‌ترین اقدامات و گام‌های اجرایی شبکه سراسری امیدآفرینان، گفت: شناسایی و ارتباط با اعضای فعال و مورد تأیید جهت به کارگیری به عنوان مسئول و اعضای معاونت‌ها، ایجاد بسترهای ارتباطی میان اعضای شبکه در فضای مجازی (ایجاد کانال و گروه‌های مشترک)، برگزاری جلسات توجیهی مجازی و حضوری با اعضای شبکه برای هماهنگی‌های بیشتر، تهیه و تدوین محتوا آموزشی و عملیاتی برای اعضای شبکه و ابلاغ دستورالعمل‌های مورد نظر در راستای کنشگری فضای مجازی، از مهم‌ترین اقدامات و گام‌های اجرایی شبکه سراسری امیدآفرینان است.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اخبار و مطالب مرتبط با شبکه سراسری امیدآفرینان در کانال اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد در پیامرسان ایتا به نشانی http://eitaa.com/nahad_farhangi اطلاع‌رسانی خواهد شد و تلفن ۰۲۱۴۷۳۵۲۱۲۵ برای پاسخ به سؤالات، راهنمایی و پشتیبانی در خدمت علاقه‌مندان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول