اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امام جمعه گراش: واگذاری آب‌انبارهای وقفی خلاف شرع است

امام جمغ گراش گفت: یک تذکر به اداره اوقاف دارم در برخی از اقوال شنیده شده اوقاف آب انبارها را به افراد و اشخاص خاص به صورت فردی واگذار می‌کند، استفاده از آب انبارها در قدیم و نیت واقفین نیت عام بوده است.

امام جمعه گراش: واگذاری آب‌انبارهای وقفی خلاف شرع است

به گزارش خبرگزاری فارس از گراش، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بخشایش‌پور هفته‌های اخیر به شکل‌های مختلف در مورد موضوع زمین و اجاره سخن گفته است. او بار دیگر در مورد تخلفات مرتبط با کاربری زمین در گراش تذکر داد. 

وی افزود:  یک تذکر به اداره اوقاف دارم در برخی از اقوال شنیده شده اوقاف آب انبارها را به افراد و اشخاص خاص به صورت فردی واگذار می‌کند، استفاده از آب انبارها در قدیم و نیت واقفین نیت عام بوده است.

امام جمعه گراش گفت: حالا اوقاف با کدام مجوز شرعی اقدام به این کار کرده است؟ اصلاً طی این سالها و سال‌های قبل اداره اوقاف خارج از حدود شرعی نیت ها را تغییر می‌دهد، اینها خلاف شرع است و استفاده شخصی جایز نیست.

وی همچنین گفت: بنابراین آبی که از آن برداشت می‌شود غصبی هست و هر نوع استفاده از آن حرام شرعی است، از درآمد این آب انبارها حج بروند باطل هست، غسل بکنند باطل است و باید رعایت شود مگر این که در وقف نامه غیر از این باشد.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول