اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ساخت نیروگاه عظیم برق تجدیدپذیر در صحرای گبی چین آغاز شد

ساخت یک نیروگاه جدید انتقال برق با ولتاژ فوق العاده بالا که برق را از شمال غربی چین به استان مرکزی هونان ارسال می کند، روز یکشنبه در صحرای تنگر در منطقه خودمختار نینگشیا هوی آغاز شد.

ساخت نیروگاه عظیم برق تجدیدپذیر در صحرای گبی چین آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، پروژه انتقال انرژی تولید شده در پایگاه‌ صحرای گوبی در نینگشیا، شامل 9 گیگاواتبرق فتوولتائیک، 4 گیگاوات نیروی باد و 4.64 گیگاوات انرژی با استفاده از زغال‌سنگ است.

پروژه انتقال نیرو با جریان مستقیم 800 کیلوولتی با گذر از مناطقی از جمله گانسو، شانشی، چونگ کینگ و هوبی، 1634 کیلومتر امتداد دارد.

این پروژه تا سال 2025 با سرمایه گذاری کل 28.1 میلیارد یوان (حدود 3.9 میلیارد دلار) عملیاتی می شود. برق تولید شده توسط انرژی های تجدیدپذیر بیش از نیمی از کل ظرفیت انتقال را به خود اختصاص خواهد داد.

چین دارای بیابان های بزرگ با منابع فراوان انرژی خورشیدی و بادی است. ساخت این نیروگاه گام دیگری به جلو برای تکمیل برنامه انتقال برق از غرب به شرق چین است که عرضه و تقاضای برق این کشور را در مناطق مختلف متعادل می کند.

پایان پیام/

https://news.cgtn.com/news/2023-06-12/China-s-1st-renewable-power-project-in-Gobi-Desert-starts-construction-1kzH3Y5tEtO/index.html

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول