اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

سوت‌زنی| سودجویی از قرارداد شبکه کتاب که کارگردانش را بی‌بهره گذاشت

اسناد دریافتی از کارگردان سابق شبکه کتاب نشان می‌دهد اکثر مبلغ قرارداد تولید برنامه در فرآیند فنی مربوط هزینه نشده و محل مصرف آن مشخص نیست، به‌ نحوی که علیرغم تولید یک ماهه با کیفیت مدنظر تنها بخش کمی از هزینه کار پرداخت شده و برای ارجاع سفته‌های ضمانت به کارگردان از وی اقرار عدم درخواست مطالبات گرفتند.

سوت‌زنی| سودجویی از قرارداد شبکه کتاب که کارگردانش را بی‌بهره گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس، خانه کتاب و ادبیات ایران در راستای تبیین رسانه‌ای جایگاه کتاب و بسط محتوای غنی تالیفات برتر اقدام به تاسیس شبکه تلوزیونی کتاب در بستر تلوبیون کرده که براساس گزارش کارگردان سابق آن در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، قراردادی میان وی و خانه کتاب منعقد شد که علیرغم تولید یک ماهه مطابق ساعت‌بندی و کیفیت مشخص تنها مبلغ کمی به این کارگردان داده شد، به‌ نحوی که سفته‌های وی را هم پس از اتمام همکاری حتی با امضای اجباری عدم مطالبه تعهدات به کارگردان مورد اشاره تحویل ندادند.

در همین راستا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارگردان سابق شبکه کتاب گفت‌وگو کردیم که وی ضمن اشاره به فعالیت‌های خویش در حوزه کتاب اظهار کرد: بنده چندین سال است که تولیدات حوزه فرهنگی به‌ ویژه کتاب را در پلتفرم‌های مختلف به‌صورت ضبطی و پخش زنده به نمایش می‌گذارم، به همین علت از خانه کتاب به بنده پیشنهاد شد که تولید برنامه داشته باشم که قراردادی ۶ آبان سال گذشته میان ما به امضا رسید.

وی به مفاد این قرارداد اشاره کرد و افزود: قرارداد ما به مدت شش ماه از اول آبان ۱۴۰۱ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۲ بود تا ماهانه حداقل ۸۸ ساعت برنامه استودیویی و ۴۰ ساعت پخش زنده رویدادی خارج از استودیو داشته باشیم، به‌ نحوی‌که در یک ماه حدود ۴۱۷ میلیون تومان دستمزد درنظرگرفته و برای این قرارداد از بنده مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان سفته دریافت کردند.

این کارگردان درباره‌ی تولیدات محتوایی خود در شبکه کتاب خاطرنشان کرد: طبق تعهدات بنده در قرارداد طی آبان سال گذشته تولیدات محتوایی مدنظر خانه کتاب را تولید کردم که در همین حین مسئولان مربوطه در جلسه اعلام کردند که تنها بخشی از مطالبات را به بنده پرداخت می‌کنند، اما بنده زیربار نرفته و کل مبلغ قرارداد را از ایشان خواستم که به نتیجه نرسیدیم، به‌نحوی که از ۴۱۷ میلیون تعهد شده بدون توجه به خسارت ده‌ها میلیونی به تجهیزات تنها ۱۸۰ میلیون به بنده پرداخت کردند که حقوق عوامل و خسارت تجهیزات را کفاف نداد، بنابراین بنده از ایشان خواستم با توجه به این که طی ۱۵ روز کل تعهدات یه ماه را تولید کردم و بدون اصلاحات سر تایم مدنظر پخش شد تمام هزینه مبلغ را به تیم بنده پرداخت کنید که آن‌ها نپذیرفته و بنده استعفا دادم.

امضای اقرار اجباری برای دریافت سفته ۵۰۰ میلیونی

وی بر نحوه‌ی دریافت سفته‌های ضمانت تاکید کرد و ادامه داد: پس از قطع همکاری بنده با خانه کتاب دریافت سفته‌ی ۵۰۰ میلیونی خودم را درخواست کردم، که آن‌ها این مساله را به شرط امضای اقرارنامه‌ای مبنی بر دریافت ۳۷۴ میلیون تومان بابت ۱۲۴ ساعت تولید برنامه و ۱۲۸ میلیون تومان برای اجاره تجهیزات پذیرفتند، اما پس از امضاء تاکنون سفته‌های بنده را تحویل ندادند.

با توجه به آنچه مطرح شد، خانه کتاب و ادبیات ایران لازم است محل مصرف بودجه مصوب در قراردادها به‌ویژه نوع همکاری با کارگردان مذکور را شفاف‌سازی کرده و سفته‌های ضمانت مورد اشاره را نیز به وی تحویل دهد.

گروه سوت‌زنی خبرگزاری فارس آماده دریافت گزارشات مردمی فساد در سامانه سوت‌زنی و یا از طریق شناسه تلگرامی Sootzani_Farsnews است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول