اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

توزیع بیش از ۱۷ هزار سمعک در سراسر کشور

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک با پیگیری سازمان بهزیستی و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بین متقاضیان سراسر کشور در سال گذشته با هدف پاسخ به نیازهای افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد.

توزیع بیش از ۱۷ هزار سمعک در سراسر کشور

به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: به دلایلی از جمله نبودن تولید داخل و وابسته بودن به ارز ترجیحی، سازمان  بهزیستی با چالش هایی درخصوص تأمین به موقع سمعک برای توانخواهان گروه هدف و کمبود شدید در بازار مواجه شده بود.

وی با اشاره به اینکه سمعک یک وسیله کمکی ضروری برای افراد با اختلال شنوایی است افزود: عدم وجود چنین وسیله ای می تواند بـرای ایـن افـراد مشکلاتی همچون عـدم ارتباط و مشارکت اجتماعی، افـت تحصیلی افراد ناشنوا و کم شنوا به ویژه دانش آموزان ایجاد کند.

عباسی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های مکرر از نهادهای مرتبط و با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در جهت تولید داخلی این وسیله ضروری و حساس، مکاتبات لازم با اداره کل تجهیزات پزشکی صورت گرفت  که منجر به اقداماتی از قبیل اختصاص یافتن بخش عمده ای از سمعک های موجود و صدور حواله برای استان های سراسر کشور شد.این اقدام اثر بخش منجر به تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک شده است که بخش قابل توجهی از نیازهای اساسی این افراد را تأمین کرده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در پایان اظهار امیدواری کرد: با شناخت اهمیت موضوع از سوی نهادهای اثرگذار حوزه سلامت، نیاز افراد ناشنوا و کم شنوا در مسیر تلفیق اجتماعی و توانمندسازی این افراد و مطالبات به حق مددجویان تأمین شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول