اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رونق پروازهای همدان با ورود هواپیماهای جدید به کشور

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از رونق پروازهای همدان با ورود هواپیماهای جدید به کشور خبر داد و گفت: با قول سازمان هواپیمایی کشور سفرهای هوایی همدان بعد از سفر حجاج ادامه خواهد داشت و پیگیریم هواپیما برای همدان خریداری شود.

رونق پروازهای همدان با ورود هواپیماهای جدید به کشور

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ورود یک سرمایه‌گذار در ساخت قطعات موتور هواپیما در همدان اظهارکرد: با ورود این سرمایه‌گذار تجهیزات هواپیمایی در همدان تولید می‌شود، صنعتی که در آن مهندسی معکوس شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم برای رونق فرودگاه همدان و احداث کارخانه بازیافت هواپیما که در حال حاضر در میانه راه هستیم از این ظرفیت‌ استفاده کنیم که قطعا توسعه استان را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در پاسخ به اینکه متاسفانه همدان پروازهای دائمی ندارد چقدر از سوی شما پیگیری‌ رونق در پروازها را داریم و اینکه سهمی از هواپیماهای جدید برای استان داشته باشیم؟ گفت: با سازمان هواپیمایی کشور صحبت‌هایی در این زمینه داشتیم و از آنجا که بیش از ۶۰ هواپیما با ظرفیت‌های کوچک‌تر وارد کشور می‌شود؛ قول دادند از این ظرفیت‌ها برای همدان هم استفاده شود.

وی با بیان اینکه صحبت‌ه شده پروازهایی با ظرفیت کمتر و سرعت نشست و برخاست بیشتر در همدان باشد افزود: در مورد پرواز همدان ـ نجف، همدان ـ مشهد و همدان ـ کیش صحبت‌های مقدماتی انجام شده که امیدواریم محقق شود.

فلاحی تاکید کرد: بعد از پروازهای حجاج به سمت این پروازها خواهیم رفت و سازمان هواپیمایی کشور نیز توجه ویژه‌ای در این زمینه به همدان دارد.

وی در خصوص ضرورت هواپیمای اختصاصی برای همدان عنوان کرد: فعلا از ظرفیت‌ سازمان هواپیمایی کشور بهره خواهیم برد البته اگر بخش خصوصی وارد شود و شرکتی تاسیس کند هواپیما بخرد، هواپیما هم برای همیشه مثل استان‌های تبریز و کرمان در همدان تامین خواهد شد. فعلا کار با سازمان هواپیمایی کشور امکان‌پذیر است.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در پاسخ به اینکه فکر نمی‌کنید پروازهای همدان باید دائمی شود تا باز هم شاهد مقطعی بودن آن نباشیم؟ گفت: قبلا هواپیماهای بزرگی به وارد همدان شد اما بخشی از آنها بدون مسافر مانده و پر نشدند، چون اهداف شرکت محقق نشد همکاری‌ها هم دائمی نبوده چرا که شرکت‌های هواپیمایی متضرر شدند.

وی با بیان اینکه فعلا ظرفیت پرواز به مشهد، نجف و کیش فراهم است که با برقراری آن پرواز از همدان انجام خواهد شد بیان کرد: در کنار این پروازها، توریست درمانی را هم مد نظر قرار دادیم تا بتوانیم بهتر کار را پیش ببریم و پروازها تقویت شود.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول