اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو و نگرانی‌ از فعالیت مراکز غیرمجاز کشتار دام

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم هشدار در خصوص تب کریمه کنگو را جدی بگیرند، گفت: مراکز کشتار غیرمجاز دام همچنان چالش بزرگ دامپزشکی است.

خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو و نگرانی‌ از فعالیت مراکز غیرمجاز کشتار دام

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مختار رجائی‌فر به اقدامات دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: از خرداد سال گذشته تاکنون افزون بر ۱۱ میلیون و ۴۹۴ هزار نوبت سر راس دام با همت و تلاش دامپزشکی در بخش‌های خصوصی و دولتی علیه بیماری‌های دام واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی در دولت سیزدهم عنوان کرد: در این قرارگاه خدمات بهداشتی رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و عشایری ارائه می‌شود.

وی در ادامه کشتار غیرمجاز در حاشیه برخی شهرهای استان از جمله بویراحمد را چالش دامپزشکی دانست و عنوان کرد: کشتارهای غیرمجاز نگرانی‌ها در خصوص بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت را افزایش می‌دهد که این موضوع را تا زمانی که منجر به نتیجه شود پیگیری می‌کنیم.

این مسئول عنوان کرد: دامپزشکی در راستای مبارزه با تب کریمه کنگو اقدام به سمپاشی دام و محل‌های نگهداری دام کرده است و بیش از ۸۲۱ هزار راس دام سبک و سنگین و ۴۱۸ هزار متر مربع از اماکن نگهداری دام سمپاشی شدند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول