اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مسیر جدید اینچه برون-کرند به‌زودی احداث می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به خسارت وارد شده به محور اینچه‌برون-کرند، مسیر جدیدی احداث می‌شود.

مسیر جدید اینچه برون-کرند به‌زودی احداث می‌شود

مهدی دهرویه شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: از روز پنج‌شنبه هفته گذشته شاهد بارش‌های سیل‌آسا در استان گلستان و گنبدکاووس بودیم که این بارش به مدت سه روز به صورت متناوب ادامه داشت.

وی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب خسارت‌هایی به حوزه آب و فاضلاب شهرستان شده و باعث قطعی آب روستاهای مرزی و شهر اینچه‌برون شد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: همچنین این بارش‌ها سبب تخریب جاده در ۲ نقطه از مسیر گنبدکاووس به اینچه‌برون شد.مسیر گنبدکاووس به ماسان‌کوب در همان ساعت‌های اولیه توسط نیروهای راهداری بازگشایی شد.

وی ادامه داد: در سه راهی اینچه‌برون به شهر کرند شاهد شکافته‌شدن جاده و خسارت‌های زیادی بودیم که براساس ارزیابی راهداری استان حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

دهرویه گفت: با توجه به اینکه این محور یکی از محورهای اصلی بوده و ارتباط چندین روستا و شهر کرند با گنبدکاووس را برقرار می‌کند. به صورت موقت جاده خاکی قدیمی برای تردد بازگشایی و زیرسازی اولیه شده است.

وی بیان کرد: حدود ۲ کیلومتر از جاده اصلی اینچه‌برون به گنبدکاووس قابل زیرسازی و آسفالت نبوده و می‌بایست مسیر جدید برای آن در نظر گرفته شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس یاداور شد: برای تسریع در کار امروز بلافاصله طرح مطالعاتی مسیر جدید اینچه‌برون به شهرکرند به طول ۲ کیلومتر توسط کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شد تا در اولین فرصت اعتبار موردنظر تخصیص و این جاده زیرسازی، آماده‌سازی و آسفالت شود.

وی گفت: علیرغم اینکه این بارش‌ها خسارت‌هایی را به زیرساخت‌های شهرستان وارد کرد، اما سبب آبگیری قابل توجهی در تالاب‌های بین‌المللی آلماگل، آجی‌گل و آلاگل شده است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول