اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

جزئیات جدید از بازگشایی تونل‌‌های جاده چالوس

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه 1.7 میلیون تن تراشه‌ سنگ و گل و لای وارد منطقه سیل‌زده چالوس شده است، گفت: در تلاشیم عملیات تخلیه تونل‌های آسیب‌دیده از سیل را طی روزهای آینده انجام دهیم.

جزئیات جدید از بازگشایی تونل‌‌های جاده چالوس

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین جزئیات تخلیه گل و لای از تونل‌های جاده چالوس گفت: این حجم از گل و لای و سنگ‌های بزرگ را بعد از سال 1350 که شاهد بارش برف سنگینی در استان‌های کشور بودیم را به یاد ندارم. 

وی افزود: در آن سال بسیاری از روستاهای کشور زیر برف مدفون شدند اما همین چند روز گذشته دیدیم که چگونه بارش سنگین باران حجم زیادی از سنگ‌های بزرگ و گل و لای را به تونل‌های جاده چالوس سرازیر کرد. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: در بارش‌های اخیر در منطقه جاده چالوس پنج تونل این جاده به شدت در گل‌ و لای مدفون شده است که از آن جمله می‌توان به تونل شماره 2 که به دو تونل 2A و 2B اشاره کرد. 

نامی همچنین با اشاره به تخلیه یکی از تونل‌های جاده چالوس گفت: تونل شماره 2 در حال تخلیه شدن است و حجم بسیار زیادی از سنگ و گل و لای به این تونل وارد شده و این کار به شدت عملیات تخلیه را کند کرده است.

وی همچنین به میزان گل و لای وارد شده به تونل‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 1.5 تا 1.7 میلیون تن تراشه‌های سنگ از اطراف جاده چالوس وارد رودخانه و تونل‌ها شده است. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: 22 دستگاه تجهیزات سنگین از استان البرز که عمدتاً از راهداری و شهرداری این استان بوده در منطقه مشغول به کار هستند و تلاش می‌کنند تا عملیات تخلیه این میزان گل و لای و سنگ‌های عظیم الجثه را انجام دهند. 

نامی گفت: تونل شماره 2 جاده چالوس مملو از سنگ‌ها و گل‌ و لای و آب است که بین آنها سنگ‌های عظیم الجثه‌ای است که کار عملیات تخلیه را با کندی روبه‌رو کرده است.

وی به یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی امدادگران و سازمان مدیریت بحران اشاره کرد و بیان داشت: مشکل بعدی ما منطقه حوالی رستوران شاندیز است که بین 65 تا 70 متر و عمق 30 متر آب به پایین سرازیر شده  است که اینجا نیز دارای شیب تندی است و باید با دقت تخلیه شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به عملیات امداد و نجات در این منطقه گفت: پنج دستگاه سواری که در کنار رودخانه پارک شده بود در این حادثه غرق شده بودند که توسط امدادگران سه دستگاه بیرون کشیده شد و دو دستگاه دیگر همچنان در میان گل و لای قرار دارند.

نامی با اشاره به مفقودین احتمالی این حادثه نیز عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون مراجعه‌ای مبنی بر مفقود شدن نداشته‌ایم و امیدوارم برای شهروندانی که در مسیر تونل 2A و 2B در تردد بوده‌اند اتفاقی نیفتاده باشد. 

وی در پایان از شهروندان خواست تا به هشدارهای صادر شده هواشناسی و سازمان مدیریت بحران توجه کنند و از توقف در مسیرهای خطرناک خودداری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول