اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

وزارت دفاع ژاپن فرمان انهدام موشک‌های کره شمالی را تمدید کرد

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که فرمان انهدام موشک‌های بالستیک کره شمالی که قلمرو این کشور را تهدید می‌کنند، تمدید کرده است.

وزارت دفاع ژاپن فرمان انهدام موشک‌های کره شمالی را تمدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد که دستور انهدام موشک‌های بالستیک کره شمالی که قلمرو این کشور را تهدید می‌کند، تمدید کرده است.

به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز» این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دستور تخریب موشک‌های کره شمالی به قوت خود باقی خواهد ماند. مقامات ژاپنی مدعی هستند که چنین پرتاب‌های موشکی که می‌توانند بر فراز استان «اوکیناوا» یا سایر نقاط کشور پرواز کند، «تحریک جدی» علیه این کشور است. ژاپن در فوریه ۲۰۱۶ دستور مشابه‌ای صادر کرده بود.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است.

ژاپن قصد داردبا استقرار موشک‌های آمریکایی «پاتریوت» و همچنین سامانه موشکی «ایجیس» در جزایر «میاکو»، «ایشیگاکی» و «اوکیناوا» با موشک‌های کره شمالی مقابله کند.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ یانگ از پرتاب موشک‌های بالستیک منع شده است، اما می‌گوید این قطعنامه‌ها برنامه فضایی غیرنظامی را شامل نمی‌شود. با این حال، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا مدعی هستند که پرتاب ماهواره‌های پیونگ یانگ با اهداف نظامی است.

تحلیلگران بر این باورند که پرتاب ماهواره‌های نظامی بخشی از تلاش‌های کره شمالی برای پیشبرد فناوری نظارتی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، به منظور بهبود توانایی در حمله به اهداف دور در صورت وقوع جنگ در منطقه است. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اخیرا حین بازدید از روند آماده‌سازی پرتاب اولین ماهواره نظامی این کشور، در اختیار داشتن فناوری ماهواره جاسوسی را حائز اهمیت راهبردی در بازدارندگی علیه آمریکا دانسته بود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول