اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

اخذ سند تک ‌برگی برای بیش از 4 هزار هکتار اراضی ملی استان تهران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اخذ سند تک برگی برای بیش از 4 هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در استان تهران خبر داد.

اخذ سند تک ‌برگی برای بیش از 4 هزار هکتار اراضی ملی استان تهران

 به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، رضا بیانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ 4سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان ۴ هزار و ۳۶۰هکتار؛ ۲ سند به مساحت ۳۰میلیون و ۷۰ هزار متر مربع  از اراضی ملی در پلاک‌های دشتک قره‌قاچ و گلمج  شهرستان دماوند و دو سند یه مساحت ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۶۹۶  متر مربع از اراضی ملی در پلاک‌های تازی‌آباد  و پلدرعلیا  شهرستان فیروزکوه  با همت روسای ادارات منابع طبیعی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این دو شهرستان به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت‌المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر (تک برگی) شد.

بیانی با اشاره به تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی  و آبخیزداری کشور درجهت سنددارشدن اراضی ملی گفت: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات، از بسیاری از تخلفات و جرایم دراین عرصه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: صدور اسناد تک برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و با توجه به بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعین اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این مقام مسؤول درباره مزایای این طرح اذعان داشت: از آنجائی که با اجرای این طرح اراضی ملی و مستثنیات کاملاً منفک و مشخص می‌شود از این رو ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه‌های ملی و بیت المال جلوگیری شده و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی کاهش می‌یابد.

در پایان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از هموطنان و عموم مردم درخواست کرد: با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل‌ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط‌زیست خودداری کرده و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴و سامانه ۱۳۹به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول