اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افتتاح کارگاه تولید پوشاک در میرجاوه

اولین کارگاه بزرگ تولید پوشاک و لباس سنتی زنانه در شهرستان میرجاوه با همت یک کارآفرین بومی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح کارگاه تولید پوشاک در میرجاوه

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، غلامعلی صمصامی امروز در آیین افتتاح این طرح گفت: صندوق کارآفرینی امید برای این کارگاه تولید پوشاک ۶۷۵ میلیون تومان تسهیلات کارآفرینی اعطا کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان با اشاره به رسالت صندوق کارآفرینی امید در حمایت از کسب و کار بانوان در استان افزود: این طرح به همت یک بانوی کارآفرین بومی در شهرستان میرجاوه راه اندازی شده که زمینه اشتغال بیش از ۱۰ نفر از بانوان این شهرستان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: اعتبار  این طرح از محل تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید با وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تامین شده است و در هفته صنایع دستی به بهره برداری رسید.

ریگی کارآفرین و مسول کارگاه تولید پوشاک ««زرین دوخت سرحد» شهرستان میرجاوه هم در این مراسم گفت: در این کارگاه تولید لباس زنانه، نوزاد و بچه گانه انجام می‌شود و بخش متمایز آن هم تولید لباس مدرس زنان منقش به سوزن دوزی بلوچی خواهد بود.

وی اظهار داشت: یکی از کارهای مهم برای راه اندازی این مجموعه استفاده از نیروی کار تحصیل کرده هنرستان و افرادی که طراحی دوخت را به صورت آکادمیک فرا گرفته اند است و اکنون به صورت عملی کار را در این کارگاه آموزش می بینند و در کنار آن به اشتغال و منبع درآمد هم می‌رسند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول