اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

34 هزار نفر در کردستان بیسواد مطلق هستند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: ۳۴ هزار و ۶۵۷ نفر از جامعه هدف در کردستان بیسواد مطلق هستند.

34 هزار نفر در کردستان بیسواد مطلق هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، گلبهار خسروی ظهر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: براساس آخرین آمار وضعیت سواد ۳۴ هزار و ۶۵۷ نفر از جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در استان بی سواد مطلق هستند.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی جمعیت ۶ سال به بالای استان ۸۶.۱۰ درصد است، گفت: وضعت استان در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۶.۷۰ درصد است.

به گفته وی، عملکرد سوادآموزی استان در پوشش حجم دوره‌های سوادآموزی در سال تحصیلی جاری در مجموع سه دوره تحصیلی ۹۰.۲۴ درصد، دوره سوادآموزی ۷۴.۷۴ درصد، دوره انتقال ۹۶.۳ و دوره تحکیم ۹۹.۸۶ درصد است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: تغییر رویکرد سازمان در تشکیل کلاس به شیوه تلفیقی، برگزاری هر سه دوره در یک کلاس، مهیا نبودن فضای استان برای جذب سوادآموز، تداخل آموزش با ایام کاری مخاطبان، تاخیر در کلاس، کمبود فضا و رغبت کم افراد برای شرکت در کلاس از مهم ترین مشکلات و چالش‌های پیش روی سوادآموزی در سطح استان است.

وی افزود: توانمندسازی نیروی انسانی با برگزاری دوره‌های آموزشی، تقویت نظارت حضوری و غیرحضوری بر فرایند سوادآموزی، توزیع مناسب حجم سهم سوادآموزی و...به صورت ویژه در استان دیده و دنبال می‌شود.

خسروی گفت: در کل استان یک هزار و 200 آموزش دهنده سوادآموزی در استان فعال هستند که 585 نفر موفق به کلاس‌گذاری شده‌اند و مابقی تا پایان خرداد فرصت کلاس‌گذاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ سواد آموزی استان هیچ گونه بدهی در قبال آموزش دهندگان و سایر طرح‌ها و برنامه‌ها ندارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بیش از ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه سوادآموزی به استان تخصیص داده شده است از تسویه حساب کامل با موسسات طرف قرار داد خبرداد و گفت: برون‌سپاری فعالیت‌های سوادآموزی در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و پرداخت تشویقی به سواد آموزان سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ انجام شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: سهم استان در برگزاری در دوره سوادآموزی 14 هزار نفر برای استان پیش‌بینی شده که تاکنون قطعی نشده است.

وی در پایان عدم شناسایی افراد بی‌سواد را از چالش‌های فراروی تحقق برنامه‌های در این حوزه در استان عنوان کرد و گفت: در این راستا انتظار داریم با مصوبه شورا دستگاه‌هایی که آمار بی‌سوادان را در اختیار دارند این اطلاعات را در اختیار سوادآموزی استان قرار دهند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول