اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

جنگ داخلی با ترامپ

مایک پنس و ران دسانتیس رقبای جدی جمهوری خواه رئیس جمهور سابق آمریکا هستند.

جنگ داخلی با ترامپ

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- صبح نو نوشت: انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان چند روزی است وارد مرحله جدیدی شده تا آنجا که «کریس کریستی»، فرماندار سابق نیوجرسی اخیرا برای دومین‌بار برای نامزدی ریاست‌جمهوری از حزب جمهوری‌خواهان نام‌نویسی کرد و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده نیز وارد رقابت‌های مقدماتی‌جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شد. ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا که از او به‌ عنوان رقیب جدی در مقابل ترامپ یاد می‌کنند، دیگر نامزد جمهوری‌خواهان است. با این حال بسیاری از نظرسنجی‌ها، پیشتازی ترامپ در رقابت درون‌حزبی جمهوری‌خواهان را نشان می‌دهند.

کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی پس از هفته‌ها حمله بی‌وقفه و تشدید اتهامات خود علیه رئیس‌جمهوری سابق دونالد ترامپ، برای دومین‌بار برای نامزدی ریاست‌جمهوری از حزب جمهوری‌خواهان نام‌نویسی کرد. در همین‌باره، وب‌سایت خبری آکسیوس در گزارشی نوشت که کریستی که پیش‌تر ترامپ را بزدل و دست‌نشانده پوتین خطاب کرده بود، می‌گوید به‌ اندازه کافی «جرأت» برای مقابله با دونالد ترامپ، پیشتاز کنونی نظرسنجی‌ها را دارد.
بر اساس گزارش آکسیوس، کریستی به گروه کوچکی از جمهوری‌خواهان ۲۰۲۴ ملحق می‌شود که مایلند بگویند «زمان آن رسیده که حزب جمهوری‌خواه از ترامپ عبور کند. پیش از این، در انتخابات مقدماتی ۲۰۱۶ کریستی پس از شکست، از ترامپ حمایت کرد و بعدا رئیس تیم انتقالی او شد و سپس ترامپ پس از پیروزی، فرماندار سابق نیوجرسی را برای ریاست کمیته مشورتی در مورد سوء‌مصرف مواد افیونی و مخدر در سال ۲۰۱۷ انتخاب کرد. پیش‌تر، کریستی در سال ۲۰۱۴ رئیس انجمن فرمانداران جمهوری‌خواه بود و به حزب کمک کرد تا سه فرماندار دموکرات را در ایالت‌های عمدتا ایلینویز، ماساچوست و مریلند برکنار کند. برخی از جمهوری‌خواهان نگران هستند که شمار فزاینده نامزدهای جمهوری‌خواه در رقابت‌های مقدماتی، موجب تقسیم آراء و متعاقب آن، پیروزی نهایی دونالد ترامپ در رقابت‌های درون‌حزبی برای رویارویی نهایی با نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شود.

ورود مایک پنس به رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان

هفته گذشته بود که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، وارد رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شد. بدین‌ ترتیب پنس در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان یکی از رقیبان دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز و رئیس‌جمهوری سابق خواهد بود. پنس در دوره معاونت ریاست‌جمهوری، وفادارانه کنار دونالد ترامپ ایستاد؛ اما با اعتراض ترامپ به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰، دست از حمایت از او برداشت.

علاوه بر مایک پنس و دونالد ترامپ، چهره‌های دیگری همچون تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی، نیکی هیلی، فرماندار پیشین کارولینای جنوبی و نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در دوره ترامپ و ران دسنتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، نامزدی خود در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرده‌اند. رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به داگ برگمن، فرماندار ایالت داکوتای شمالی گزارش داده، او هفته گذشته ورود خود به رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان را اعلام کرده است.

تا این لحظه مایک پنس و همچنین کریس کریستی، به طور رسمی وارد رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان شده‌اند و باید منتظر ماند و دید آیا ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا که از او به عنوان رقیبی جدی در مقابل ترامپ یاد می‌کنند، به صورت رسمی وارد این کارزار درون‌حزبی می‌شود یا خیر. برخی از جمهوری‌خواهان نگران هستند که شمار فزاینده نامزدهای جمهوری‌خواه در رقابت‌های مقدماتی، موجب تقسیم آراء و متعاقب آن، پیروزی نهایی دونالد ترامپ در رقابت‌های درون‌حزبی برای رویارویی نهایی با نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شود.

پیشتازی ترامپ در رقابت درون‌حزبی

محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد رقابت درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، رو به افزایش است. بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید که پایگاه خبری «هیل» آن را بازتاب داده، ۶۱ درصد از رأی‌دهندگان بالقوه حزب جمهوری‌خواه از نامزدی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتخابات سال ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند. این نظرسنجی ترامپ را ۴۰ امتیاز بالاتر از ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا قرار داده که به نظر می‌آید جدی‌ترین رقیب احتمالی رئیس سابق کاخ سفید در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان خواهد بود، این در حالی است که فرماندار فلوریدا هنوز به صورت رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا اعلام نکرده است.

نظرسنجی مورنینگ کانسالت نشان داد که دونالد ترامپ در حال حاضر با ۴۳ امتیاز پیشتاز رقابت جمهوری‌خواهان است و ران دسنتیس با کسب حمایت ۱۸ درصدی، او را تعقیب می‌کند. بر این اساس می‌توان گفت که محبوبیت دونالد ترامپ در میان رأی‌دهندگان بالقوه حزب جمهوری‌خواه به نسبت اوایل ماه جاری میلادی، یک درصد افزایش و در مقابل محبوبیت ران دسنتیس یک درصد کاهش یافته است. نتایج نظرسنجی یاد شده همچنین نشان می‌دهد که مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ در زمان تصدی ریاست کاخ سفید به‌رغم آنکه او نیز رسما نامزدی خود را اعلام نکرده، با جذب ۶ درصدی رأی‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه، در مکان سوم این رقابت درون‌حزبی جای دارد.
نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و ویوک راماسوامی، تاجر و کارآفرین سرشناس آمریکایی که هر دو قبلا وارد این رقابت شده‌اند، بر اساس نتایج نظرسنجی مورنینگ کانسالت، هر کدام تنها چهار درصد رأی‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه را به سوی خود جذب کرده‌اند. برتری محسوس دونالد ترامپ نسبت به ران دسنتیس با نتایج دیگر نظرسنجی‌های اخیر که نشان می‌دهد رئیس‌جمهوری سابق در رقابت درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ دست پیش را خواهد داشت، کاملا مطابقت دارد.

گفتنی است، در یک سال آینده میلادی (۲۰۲۴) رقابت درون‌حزبی برگزار می‌شود و در آخر تابستان سال آینده، دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، جداگانه مجمع انتخاباتی خود را جهت معرفی نامزد نهایی، برگزار خواهند کرد. انتخابات دوره بعد ریاست‌جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ یعنی ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول