اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی فیروزکوه، 38 میلیارد تومان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان فیروزکوه ۳۸۰ میلیارد ریال است که این برآورد تنها در یک منطقه شامل روستاهای پشتکوه، طرود، کمند و سایر روستاهای خسارت دیده از سیل چهارشنبه شب است.

برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی فیروزکوه، 38 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، به دنبال وقوع سیل در شهرستان فیروزکوه و بروز آسیب به بخش کشاورزی استان، جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، ضیاالدین کاظمی دینان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، امین روشنی مدیر آب و خاک استان و ولی اله حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باحضور در روستاهای سیل زده شهرستان فیروزکوه به بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی این شهرستان و برآوردهای خسارات ناشی از سیل به دامداران و کشاورزان این منطقه پرداختند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص میزان خسارات وارده اظهار کرد: متاسفانه سیل اخیر باعث ایجاد خساراتی در زراعت های گندم و جو، یونجه، باغات سیب و گردو، مزارع سبزی و صیفی، دام‌های سبک و انبارهای علوفه و تاسیسات دامداری‌ها، نهرهای کشاورزی و یک واحد مرغداری و پرورش ماهی شده که در حال بررسی میزان خسارت هستیم.

۸۰ تن نهاده دامی برای این مناطق تامین شده و توزیع می‌شود

وی ادامه داد: باتوجه به این خسارات و نیاز عشایر و دامداران به تامین خوراک دام، ۸۰ تن نهاده دامی برای این مناطق تامین شده و توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران هم چنین از آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه احداث کانال آبیاری و پوشش انهار کشاورزی و قنوات خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در ۴۰ روستای فیروزکوه شامل زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل و سایر روستاهای شهرستان به منظور آبرسانی در بخش کشاورزی و بهینه سازی مصرف آب اجرا می‌شود.

برادری برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان فیروزکوه را ۳۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این برآورد تنها در یک منطقه شامل روستاهای پشتکوه، طرود، کمند و سایر روستاهای خسارت دیده از سیل چهارشنبه شب است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول