اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بهترین عملکرد طلا در هفته گذشته

درحالی‌ که قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت، اما بهترین عملکرد را از اوایل ماه می ثبت کرد.

بهترین عملکرد طلا در هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی به علت تقویت دلار و افزایش سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت اما بهترین عملکرد از اوایل ماه می را ثبت کرد.

آمارهای ضعیف اقتصادی، احتمال افزایش نرخ بهره بانی از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرده است و این امر سبب تقویت دلار شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 4 دلار و 17 سنت کاهش 1961.19 دلار فروخته شد اما طی هفته گذشته 0.7 درصد افزایش یافته است.

تای وانگ، تاجر فلزهای گران‌بها در نیویورک گفت: «طلا در محدوده 1940 تا 1990 دلار در نوسان است و احتمالا تا زمان انتشار آمار تورم و نتیجه نشست فدرال رزرو در هفته آینده همینطور خواهد ماند. طلا همچنان نسبت به آمارهای اقتصادی ضعیف و قوی حساس است.»

شاخص دلار از  پایین‌ترین قیمت دو هفته اخیر فاصله گرفته و این امر طلا را برای خریداران مالک سایر ارزها گران تر ساخته است؛ این درحالی است که بالاتر رفتن ارزش اوراق قرضه خزانه‌داری 10 ساله آمریکا، از جذابیت طلا کاسته است.

در حال حاضر، 72 درصد بازارها احتمال می‌دهند که فدرال رزرو در هفته آینده، نرخ بهره را تغییر ندهد این درحالی که 67 درصد بازار در جولای انتظار افزایش نرخ بهره داشتند.

تاجران در انتظار گزارش نرخ تورم آمریکا در ماه می هستند که قرار است روز سه‌شنبه منتشر بشود یعنی یک روز پیش از نشست تصمیم‌گیری بانک مرکزی آمریکا.

در عین حال، چین ذخایر طلای خود را برای هفتمین ماه متوالی تا پایان ماه می به 67.27 میلیون اونس افزایش داده است.

سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارترد، در این رابطه گفت: «تعداد بانک‌های مرکزی که طی 5 سال آینده به دنبال افزایش طلا هستند، به سرعت در حال افزایش است.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول