اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید گوشت قرمز با تلاش عشایر افزایش می‌یابد

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: در تلاش هستیم تا ضریب تولید و بهره‌وری گوشت قرمز را در جامعه عشایری افزایش دهیم.

تولید گوشت قرمز با تلاش عشایر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ احمد سعیدی، رئیس سازمان بسیج عشایری کشور ظهر امروز در همایش تخصصی ایلات و عشایر استان سمنان که با حضور جمعی از سران ایلات و طوایف استان سمنان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش عشایر در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: عشایر امروز نقش بی‌بدیلی در امنیت کشور دارند و این امنیت در عرصه امنیت ملی و دفاعی و چه در بحث امنیت غذایی و اقتصادی نمایان است.

وی با بیان اینکه عشایر به عنوان تاریخ‌سازان این سرزمین و تجلی غیرت و میهن‌پرستی مطرح هستند، افزود: بزرگان عشایر باید دستاوردها، خدمات و برکات جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کنند. عشایر از نگاه نظام اسلامی دارای ارزش و اعتبار بوده و امامین انقلاب همواره از عشایر به عنوان یک ذخیره و قشر وفادار به نظام جمهوری اسلامی یاد کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور از همه مسؤولان به ویژه دستگاه‌های مرتبط با قشر عشایر درخواست کرد تا در خدمات‌دهی به عشایر بنا به تأکید امامین انقلاب همت ورزیده و در کنار بسیج و سپاه که خود را خادم عشایر و همه ملت ایران می‌دانند، برای رفع مشکلات و موانع، انجام کمک‌های لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

سعیدی با تأکید بر اهمیت نقش عشایر در تأمین گوشت، شیر و فرآورده‌های لبنی از برنامه‌ریزی برای عرضه خدمات تخصصی مورد نیاز عشایر خبر داد و گفت: موانع نقش‌آفرینی عشایر در این طرح مورد شناسایی قرار می‌گیرد و در تلاش هستیم تا ضریب تولید و بهره‌وری گوشت قرمز را در جامعه عشایری افزایش دهیم.

لزوم رفع مشکلات عشایر سمنان

علی‌اصغر جلالی، مدیرکل امور عشایری استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در راستای رفع مشکلات عشایر این استان گفت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای تأمین نهاده‌های دامی، آب‌رسانی و مرمت جاده‌های عشایری در استان سمنان با قوت پیگیری می‌شود.

وی افزود: در سال جاری با وجود مشکلات خشک‌سالی فراوانی که استان سمنان دچار آن است، بهترین آب‌رسانی بین کوچ، میان جاده‌ای و همچنین در استقرارگاه قشلاقی عشایر استان سمنان به انجام رسیده است و در سایر بخش‌ها نیز اقدامات و برنامه‌های اساسی برای حمایت از عشایر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فارس، آیین رونمایی از کتاب «عشایر قومس گنجینه دانش بومی ایران» با موضوع عشایر استان سمنان از دیگر برنامه‌های شاخص در این همایش بود.

پایان پیام/74007/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول