اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پیش بینی کاهش واردات گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: امسال با افزایش تولید و خرید تضمینی گندم پیش بینی می‌شود میزان واردات این محصول کاهش یابد.

پیش بینی کاهش واردات گندم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امید جهان‌نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تداوم روند واردات گندم و دیگر کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: پیش ‌بینی می‌کنیم امسال با افزایش تولید و خرید تضمینی گندم، میزان واردات گندم کاهش یابد.

وی افزود: از چند روز گذشته دو فروند کشتی اقیانوس‌ پیما حامل ۱۴۲ هزار تن گندم در اسکله غلات بندرگاه امام خمینی(ره) پهلو گرفته‌اند و عملیات تخلیه آن‌ها در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: این ۲ محموله گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهادکشاورزی از کشور روسیه خریداری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷۰هزار تن گندم وارداتی و ۱۰۰هزار تن روغن خام خوراکی در بندرگاه امام خمینی(ره) وجود دارد و طبق برنامه‌ ریزی های انجام شده به تدریج با استفاده از ناوگان ریلی و جاده‌ ای به نقاط مختلف کشور حمل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واردات غلات مورد نیاز کشور با هدف تامین پایدار این کالای اساسی و در راستای بالا بردن ضریب امنیت غذایی انجام می شود.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول