اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تحریم‌های غرب جای پای روسیه در آسیا را محکم کرد

وزیر انرژی سابق روسیه اعلام کرد که این کشور به دنبال گسترش حضور خود در بازار انرژی آسیا به عنوان بازار با بیشترین رشد و سود است.

تحریم‌های غرب جای پای روسیه در آسیا را محکم کرد

‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از انرژی پالسی، الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر و وزیر انرژی سابق روسیه، طی مقاله‌ای که اخیرا منتشر شده گفته است؛ از آنجا که این کشور مجبور شده صادرات نفت و گاز خود را از کشورهای غیردوست به سمت کشورهای دوست هدایت کند، صادرات روسیه به کشورهای آسیا و اقیانوسیه طی سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته این مقام بلندپایه روس، صادرات نفت این کشور به کشورهای آسیایی برای نخستین بار در ماه می سال 2022 از حجم صادرات این کشور به اروپا بیشتر شد. تا پایان سال گذشته هم صادرات نفت روسیه به کشورهای موسوم به دوست این کشور که از تحریم‌های غرب علیه روسیه حمایت نکرده‌اند 76 درصد افزایش داشته است. به‌طور کلی تقریبا 40 میلیون تن نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه در سال گذشته به‌جای اینکه به سمت کشورهای غربی برود راهی کشورهای آسیایی شده است.

نوواک ادامه داد: رفتن روسیه به سمت صادرات به آسیا نتیجه تحریم‌های غرب علیه این کشور به خاطر درگیری نظامی با اوکراین بوده است. تحریم‌های اعمال‌شده بسیاری از بخش‌های اقتصادی این کشور از جمله صادرات نفتی را هدف قرار داده است.

وزیر انرژی سابق روسیه در مقاله خود نوشته؛ طی یک سال و نیم گذشته به خاطر اقدامات نامشروع کشورهای غربی بخش انرژی روسیه حضور خود در کشورهای شرقی که پرسودترین و در حال رشدترین بازارهای انرژی جهان در آنها قرار دارد را توسعه داده است.

وی گفت: در عین حال پیش از اعمال تحریم‌ها روسیه به دنبال تنوع‌بخشی به مقاصد صادراتی نفت و گاز خود بوده است و حالا این سیاست کارآمد بودن خود را به‌طور کامل ثابت کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول