اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

رادیو فرهنگ از «خشت اول» تا «مستند فرهنگ»

برنامه رادیویی «خشت اول» امروز، با موضوع «مهارت‌های ارتباطی و تجربه‌های تلخ و شیرین فضای مجازی» از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ از «خشت اول» تا «مستند فرهنگ»

به گزارش خبرگزاری فارس، در برنامه این هفته « خشت اول» خانم دکتر دنیز فردی، روانشناس و پژوهشگر، عضو سازمان نظام روانشناسی و عضو انجمن مطالعات روان درمانی ایران صحبت می‌کند. امروزه با گسترش فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، به ویژه ظهور پدیده‌ای به نام فضای مجازی، هویت دچار تحولاتی شده است. هویت، به معنای کیستی است و عامل اساسی در هویت‌های اجتماعی، تعاملات انسان‌ها با یکدیگر و به شکل رودررو و در یک محیط اجتماعی است؛ اما هویت در فضای مجازی، به گونه دیگر تعریف می‌شود؛ فضای مجازی، به ویژه شبکه‌های اجتماعی و استفاده روزافزون جمعیت جوان ایرانی از این شبکه‌ها، هم برای مسئولان و هم برای مردم ایران به یک دغدغه تبدیل شده است.

«خشت اول» در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به نویسندگی و تهیه کنندگی «مریم یوسفی پور» و اجرای «فاطمه امجدیان» شنبه ساعت۱۲:۳۰روی موج اف‌ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

*روایت زندگی دکتر مجتبی دماوندی، استاد فقید گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی

«مستندفرهنگ» امروز شنبه 20 خرداد به معرفی دکتر مجتبی دماوندی، استاد فقید گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی می‌پردازد.

این برنامه روایتگر بخش‌هایی مستند از زندگی مفاخر فرهنگی و هنری کشورمان است، دکتر مجتبی دماوندی پژوهشگر ادبیات و استاد و مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی بود. دماوندی در سال ۱۳۴۴ در محله سرچشمه شهرستان پیشوا در خانواده‌ای سنتی و اصیل به دنیا آمد. وی داماد استاد سعید وزیری از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادب شهرستان ورامین می‌باشد.

پس از اخذ مدرک فوق لیسانس به عضویت هیئت علمی دانشگاه‌های کردستان و سمنان درآمد. مجتبی دماوندی از پژوهشگران ادبیات عرفانی بود، که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های شهید بهشتی و دانشگاه تهران گذرانده بود و از دانشگاه علامه طباطبایی دکترای زبان و ادبیات فارسی دریافت کرد و سالها در دانشگاه سنندج و دانشگاه شهید بهشتی به تدریس پرداخت. همچنین مدیر گروه زبان و ادبیات دانشگاه شهید بهشتی بود. از جمله آثار او در زمینه ادبیات عرفانی، تصحیح دو اثر از «بابا جعفر ابهری» از عرفای سده پنجم هجری است رساله دکتری او که بعدها به صورت کتاب منتشر شد درباره جادو در ادبیات فارسی بود.

وی در روز ۲۰ آذرماه ۱۳۹۶ پس از یک دوره بیماری سخت درگذشت و در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد. « مستند فرهنگ» را ساعت۱۴:۳۰ روی موج اف‌ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ بشنوید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول