اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

تخلف و جریمه رانندگی به اقتصاد خانواده ضربه می‌زند

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت درباره تخلفات رانندگی و مدیریت اقتصاد خانواده نکاتی را مطرح کرد.

تخلف و جریمه رانندگی به اقتصاد خانواده ضربه می‌زند

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن به موضوع عدم تخلف و مدیریت اقتصادی خانواده‌ها پرداخت.

سرهنگ مؤمنی گفت: بدون تردید یکی از دغدغه‌های هر خانواده مدیریت اقتصادی آن خانواده است چراکه خانواده درآمد مشخصی دارد و سعی می‌کند مبلغی را هم پس ‌انداز کند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: یک خانواده‌ای که مثلاً درآمد 15 میلیون تومانی دارد بر اساس این مبلغ، هزینه‌ها را از ابتدا تا انتهای ماه تنظیم کرده و برای پوشاک، خورد و خوراک و هزینه‌های تحصیل فرزندان و سرویس و اجاره و ... برنامه‌ریزی می‌کند. 

سرهنگ مؤمنی افزود: در این صورت اگر یک اتفاقی رخ دهد نظم اقتصادی خانواده را بر هم زده و عقل معاش اینجا به کار می‌آید چرا که مدیریت اقتصاد خانواده مستقیم به عقل معاش باز می‌گردد.  

وی گفت: باید بر اساس درآمد برنامه‌ریزی کرد و برای همه امورات زندگی حتی روحی و رفاهی هم باید این هزینه ها را در نظر گرفت و در نهایت این منجر به آسایش و آرامش خانواده می‌گردد.  

وی افزود: اگر پدر این خانواده در روز چند تخلف رایجی را مانند صحبت با تلفن همراه، سرعت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی و ورود به محدوده طرح ترافیک را انجام دهد و بعد از کارش هم برای خرید مقابل پاساژ و مغازه ها به صورت دوبل پارک کند با همین چند تخلف حساب کنید که در طول ماه به چه میزان می‌شود؛ مثلاً اگر این پدر روزی 500 هزار تومان به خاطر تخلفات مکرر جریمه شود و این مبلغ را در 26 روز کاری ماه ضرب کنیم خواهیم دید که چه مبلغی از اقتصاد خانواده کسر می‌شود.  

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حال یک پدر دیگر را در نظر بگیرید که تخلفات کمتری مانند صحبت با تلفن همراه انجام داده و محل کارش طوری است که در محل پارک ممنوع ایستاده و روزی 100 هزار تومان به خاطر این دو تخلف جریمه می‌شود که در ماه مبلغی نزدیک به 3 میلیون تومان جریمه می‌شود و این انصاف نیست که به خاطر این تخلفات از هزینه‌های خانواده کسر شود.  

وی با طرح این پرسش که چرا باید در پی تخلفات این مبلغ از اقتصاد خانواده کسر شود، گفت: با این مبلغ افراد خانواده می‌توانند به مراکز فرهنگی و تفریحی رفته یا حتی دورهمی خانوادگی داشته و شاد باشند ولی این جرایم به هزینه‌های جاری خانواده تبدیل شده و پدر خانواده هست که باید فکری برای آن و عدم تخلف داشته باشد چراکه تخلف نکردن باعث می‌شود که مدیریت اقتصادی داشته و عقل معاش را به خوبی اجرایی کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول