اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرماندار فیروزکوه: مسیرهای مسدود روستاها بازگشایی شد

فرماندار فیروزکوه گفت: محورهای مواصلاتی روستایی که بر اثر سیلاب بسته شده بود بازگشایی شد و عوامل راهداری در حال پاکسازی کامل هستند و از مردم درخواست می‌شود نکات ایمنی را رعایت کنند.

فرماندار فیروزکوه: مسیرهای مسدود روستاها بازگشایی شد

محمد حیدری منش فرماندار شهرستان فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزکوه در خصوص آخرین وضعیت حوادث مربوط به سیل در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی شب گذشته، تمهیدات لازم اندیشیده شد و اوضاع تحت کنترل بود و برخی از مسیرهای مواصلاتی روستایی که مسدود شده بودند به کمک عوامل راهداری بازگشایی شدند؛ آخرین مسیر مسدود شده نیز در روستای «انزوا» بود که بازگشایی انجام شد.

خدمت‌رسانی گروهای جهادی بسیج در روستای «طرود»

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در روستای طرود در حال عملیات خدمت‌رسانی به مردم هستیم، گفت: امروز گروه های جهادی بسیج در این منطقه حضور پیدا کردند و هم‌اکنون در حال پاکسازی منازل مسکونی آسیب‌دیده مردم طرود می‌باشند و این خدمت‌رسانی تا روز آینده ادامه خواهد داشت.

فرماندار فیروزکوه افزود: در نقاط مرزی شهرستان طی شب گذشته، ارتباط تلفن همراه قطع شده بود که در این خصوص هم‌اکنون عوامل مخابرات در حال حفاری مناطق استقرار فیبر نوری و جایگزینی فیبر جهت اتصال ارتباط در محدوده اطراف روستای «کبوتردره» هستند. 

حیدری‌منش با بیان اینکه تا اتمام خاک‌برداری و پاکسازی مناطق درگیر با سیل، عملیات ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: با نظر استاندار تهران جهت هدایت مسیرهای سیلاب‌رو در سطح روستاهای شهرستان برنامه‌ای پیش‌بینی شده است که پس از کارشناسی‌های لازم، اقدامات عمرانی انجام خواهد شد و در این خصوص سعی می‌کنیم که اقدامات لازم در برخی از مسیرهای روستای طرود جهت پیشگیری از حوادث بعدی انجام شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری عوامل راهداری و بخشداران بخش مرکزی و بخش ارجمند هیچ مسیر مسدودی در سطح شهرستان وجود ندارد، ابراز کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در خصوص وقوع سیل، متاسفانه برخی از مردم به این مساله توجه نکردند که این موضوع موجب شد برخی از مردم با انسداد مسیرهای روستای «مزداران» و «انزها» در برخی مسیرها بمانند که این مسیرها نیز با تلاش عوامل راهداری و امدادی بازگشایی و با همکاری عوامل فراجا و هلال احمر مسائل سطح شهرستان نیز رفع شد.

محور مواصلاتی منطقه زرین‌دشت و حبله‌رود بازگشایی شد

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: محور مواصلاتی منطقه زرین‌دشت و حبله‌رود نیز بازگشایی شد؛ البته مردم باید توجه داشته باشند که این مسیرها به میزان اینکه ارتباطات قطع نباشد، بازگشایی شده و کماکان برخی آورده‌های سیل در برخی از این مسیرها موجود است و بطور کامل پاکسازی نشده و عوامل راهداری در حال پاکسازی کامل هستند لذا از مردم درخواست می‌شود در این مسیرها نکات ایمنی را مد نظر گرفته و با سرعت مطمئنه تردد کنند.

 ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی در دهستان «پشتکوه» دچار خسارت شد

حیدری‌منش ضمن اشاره به اینکه در این حوادث خسارت جانی نداشتیم، در رابطه با وضعیت خسارات مالی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بالغ بر ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی در سطح دهستان «پشتکوه» دچار خسارت شد، در یکی از واحدهای مرغداری حدود ۸ هزار قطعه مرغ تلف و همچنین بالغ بر ۱۰۰ راس دام نیز در برخی از روستاها تلف شد که ۶۰ راس از این دام‌ها مربوط به روستای «طرود» بوده است.

وی گفت: جهاد کشاورزی شهرستان از امروز مامور شده که نهرهای زراعی شهرستان و مسیرهای آب‌رسانی به باغات و زمین‌های زراعی را بازگشایی کند که در این خصوص امروز ارزیابی این مسیرها توسط تیم‌های ارزیابی جهاد کشاورزی انجام گرفته و از روزهای آتی این بازگشایی‌ها انجام می‌شود.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: همچنین ۳۵ واحدهای مسکونی در روستای طرود دچار آبگرفتی و آسیب در نقاط حساس شده‌اند که این منازل باید تخریب و نوسازی شوند؛ در این خصوص بنیاد مسکن شهرستان در منطقه مستقر است و ارزیابی خسارت را انجام داده‌اند و در آینده بنیاد مسکن به این منازل وام‌نوسازی و بازسازی و همچنین مبلغ بلاعوضی برای ساخت در قالب اقدامات بنیاد مسکن تخصیص خواهد داد.

دستور استاندار برای تامین علوفه

حیدری‌منش با اشاره به سفر استاندار تهران به این شهرستان با هدف بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به مردم شهرستان بیان کرد: استاندار از وضعیت شهر، نقاط بحرانی و مراکز اقتصادی که دچار حادثه شده اند، بازدید کرد و به‌طور ویژه در جمع اهالی روستای «طرود» حاضر شد و دستوراتی را جهت بهبود شرایط روستا و خدمت‌رسانی به مردم این روستا و شهرستان صادر کرد.

وی ادامه داد: استاندار تهران همچنین در راستای تامین علوفه لازم برای دام‌های برخی اهالی که در این شرایط امکان تامین علوفه را ندارند به جهاد کشاورزی دستوراتی داد؛ همچنین در جلسه‌ای که پس از این بازدید جهت هماهنگی‌ در قالب طرح‌های آتی عمرانی روستاها تشکیل شد به بنیاد مسکن وظایفی محول کرد.

فرماندار فیروزکوه در پایان از مردم درخواست کرد که جوانب احتیاط را کماکان رعایت و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول